DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 2 |
YARIYIL | Dördüncü Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Emre Sümer
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Programlama dillerini değerlendirmeyi öğrenir 2) Programlama dillerini tasarlamayı ve gerçekleştirmeyi öğrenir 3) Farklı paradigmalarla tasarım pratiği kazanır 4) Herhangi bir proje için uygun dili seçme yeteneği kazanır 5) Disiplinlerarası projelerde çalışma becerisi kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( CSE122) |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Programlama dillerine giriş. Programlama dillerinin tarihçesi ve gelişimi. Dillerin yapı ve anlamlarının teorik olarak incelenmesi. Temel ve bileşik veri tiplerinin incelenmesi. Aritmetik ve mantıksal ifadeler ve değer atama. Kontrol yapıları. Altyordamların kullanım ve gerçekleştirilmesi, parametre geçirme yöntemleri. Nesneye yönelik, fonksiyonel ve mantıksal programlama dilleri. İşlenen kavramların seçilen diller üzerinde incelenmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Programalama Dillerinin Gelişimi | 3. Hafta | Düzenli Diller ve Bağlam - Bağımsız Diller | 4. Hafta | Söz Dizimi ve Anlam Bilgisi | 5. Hafta | İsimler, Bağlama ve Faaliyet Alanları | 6. Hafta | Veri Tipleri - I | 7. Hafta | Veri Tipleri - II | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | İfadeler ve Atama İşlemi | 10. Hafta | Kontrol Yapıları | 11. Hafta | Altprogramlar - I | 12. Hafta | Altprogramlar - II | 13. Hafta | Mantıksal Programlama - I | 14. Hafta | Mantıksal Programlama - II |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Sebesta, R.W. (2002) Concepts of Programming Languages/5E, Addison-Wesley; 2. Appleby, D and VandeKopple, J.J. (1997) Programming Languages: Paradigm and Practice/2E,Mc Graw-Hill.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Deney,Proje,Rapor Hazırlama,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 10 | Mini-Sınav | 3 | 15 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |