DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Biyomimikri kavramını ve hangi alanlarda kullanıldığını öğrenir. 2) Moda endüstrisinde biyomimikri yaklaşımlı tasarım yapan tasarımcıları öğrenir. 3) Doğadan ilham alarak tasarladığı bir moda tasarım ürününü ortaya koyabilir. 4) Biyomimikri kavramını tasarımlarında kaynak olarak kullanabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Moda tasarımında yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretmek için biomimikri kapsamında doğadaki modellerin incelenmesi önemsenmektedir. Ders, tasarıma ilişkin araç-gereç ve sistemlerin doğadan ilham alan, uyumlu yaklaşımlarla sürdürülmesini hedeflemektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı, içeriği hakkında bilgi verilmesi. | 2. Hafta | Biyomimikri kavramı, hangi alanlarda uygulandığı. | 3. Hafta | Biyomimikri kavramının tasarıma kaynak oluşturması konularında bilgiler. | 4. Hafta | Biyomimikri kavramının tasarıma kaynak oluşturması konularında bilgiler. | 5. Hafta | Moda endüstrisinde biyomimikri yaklaşımlı tasarım yapan tasarımcıların ele alınması ve örneklerle pekiştirilmesi. | 6. Hafta | Moda endüstrisinde biyomimikri yaklaşımlı tasarım yapan tasarımcıların ele alınması ve örneklerle pekiştirilmesi. | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | Proje için tema seçimlerinin yapılması. | 9. Hafta | Tema doğrultusunda tasarımların oluşturulması. | 10. Hafta | Tema doğrultusunda tasarımların oluşturulması. | 11. Hafta | Seçilen bir tema çerçevesinde doğadan ilham alınarak tasarlanmış bir moda tasarım ürününün ortaya çıkarılması projesinin gerçekleştirilmesi. | 12. Hafta | Seçilen bir tema çerçevesinde doğadan ilham alınarak tasarlanmış bir moda tasarım ürününün ortaya çıkarılması projesinin gerçekleştirilmesi. | 13. Hafta | Seçilen bir tema çerçevesinde doğadan ilham alınarak tasarlanmış bir moda tasarım ürününün ortaya çıkarılması projesinin gerçekleştirilmesi. | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kapsali, V.(2016). Biomimetics for Designers. Thames&Hudson. Rouqutte, M.L.(2007). Yaratıcılık. Dost Kitabevi, Ankara. Heskett, J. (2002). Tasarım. Dost Kitabevi, Ankara. May, R. (2013). Yaratma Cesareti. Metis Yayınnları, İstanbul. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 6 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 12 | 12 | Ödevler | 2 | 6 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 292 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,73 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |