Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Moda ve iletişim araçları arasındaki ilişkiyi kavrar. 2) Tarihsel süreçte değişen iletişim araçlarının modaya etkilerini öğrenir. 3) Moda endüstrisinde iletişim araçları kullanımının amacı ve önemini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bireylerin kolektif olarak toplumsal gerçekliği yaratıp düzenlediği iletişim sürecinin moda ile ilişkisi değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmede, amaç, tutum ve davranış değişimlerinin, moda görselleriyle kurduğu iletişime odaklanılır. Moda ve iletişim araçlarında, değişen yaşam tarzları, markaların kendilerini fark ettirme stratejileri, tüketici beklentileri ve dijital ortamda moda markalarının iletişimi incelemelerin konusu olmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişim araçları
2. Hafta
İletişim araçlarının tarihsel süreçleri
3. Hafta
Moda Tüketim Alışkanlıkları
4. Hafta
Moda Endüstrisinde iletişim araçlarının amacı ve önemi
5. Hafta
Moda Endüstrisinde Kullanılan İletişim araçları ve etki alanları
6. Hafta
İletişim araçlarının moda yayılımına etkileri
7. Hafta
İletişim araçlarının moda yayılımına etkileri
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Dijital Medya,İnternet ve Moda
10. Hafta
Sosyal Medya ve Moda
11. Hafta
İnternetin Modaya Etkileri
12. Hafta
Etkili Medya
13. Hafta
Etkili Medya Uygulamaları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bartlett (Editor), Cole (Editor) ve Rocamora (Editor), Fashion Media: Past and Present. Bloomsbury Academic. 2014 Crane D., Moda ve Gündemleri, (Çev. Özge Çelik) Ayrıntı Yay. 2000 İstanbul Wissinger, E. (2015). This year's model: Fashion, media, and the making of glamour. NYU Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
5
10
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
14
196
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
5
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
12
12
Ödevler
2
5
10
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ