DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Mustafa Fikret Ateş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Moda işletmelerinin marka stratejilerini değerlendirir. 2) Farklı moda kuruluşlarının markalarını nasıl yönettiklerini analiz eder. 3) Moda endüstrisinde markalaşma problemleri için sistematik ve yaratıcı çözümler üretir. 4) Moda endüstrisinde rekabet stratejilerini etkileyen güncel konuları ve marka arasındaki ilişkiyi değerlendirir. 5) Moda ve marka yönetimi alanında yayınlanmış eserleri değerlendirir ve başarılı bir çalışma üretir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste; marka kavramı ve marka bilinci anlatılacak. Modada marka olmak kavramı ele alınacak ve marka hikayeleri üzerinden firmaların markalaşma stratejileri irdelenecektir. Sektörün durumu analiz edilecek markalaşma sorunsalını inceleyen akademik yayınlar ile birlikte bir süreç için çözüm öerileri getirilmeye çalışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Moda endüstrisine dair temel kavram ve açıklamalar | 2. Hafta | Marka yönetiminin temel kavramları | 3. Hafta | Marka yönetiminin temel kavramları | 4. Hafta | Marka Stratejileri | 5. Hafta | Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler | 6. Hafta | Moda markası oluşturmak ve sürdürmek için stratejiler, İletişim stratejileri | 7. Hafta | Moda markalarında değer ölçme | 8. Hafta | Uluslararası pazarlar için moda-marka yönetimi | 9. Hafta | Güçlü küresel markaların başlıca özellikleri | 10. Hafta | Moda markalarına yönelik strateji analizleri | 11. Hafta | Moda markalarına yönelik strateji analizleri | 12. Hafta | Marka yönetiminde dijital uygulamalar | 13. Hafta | Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumu | 14. Hafta | Öğrencilerin marka analiz çalışmalarının sunumu |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mark Tungate, Modada Marka Olmak, 2006 Uğur Batı, Stratejik Marka Yönetimi, 2013 Mehmet Akif Çakırer, Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri, 2013 Paul Temporal, İleri Düzey Marka Yönetimi, 2011 Harriet Posner, Marketing Fashion,2011 Naomi Klein, No Logo, 2002
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 5 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 12 | 12 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |