DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Mustafa Fikret Ateş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Tüketicilerin farklı özelliklerine göre değişen ilgi, beğeni, ihtiyaç ve isteklerini değerlendirir. 2) Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar. 3) Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. 4) Tüketici satın alma sürecini değerlendirir. 5) Tüketici satın alma süreci sonrası davranışlarını değerlendirir. 6) Tüketicilerin pazarlama çabaları üzerindeki etkileri ile pazarlama çabalarının tüketiciler üzerindeki etkilerini yorumlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste; modanın önemli bir tüketim aracı olması gerçeğinden hareketle, modanın duyusal olarak etki oluşturma süreci, reklam endüstrisi ve kitlelere hitap etme şekli incelenir. Ayrıca modanın yaygınlık kazanan önemli bir uzmanlık alanı olan reklam ve reklam fotoğrafçılığının tüketim davranışları üzerinde etkileri de ayrıca incelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tüketici davranışlarına giriş, tüketici davranışı pazarlama ilişkisi, tüketici davranış modelleri | 2. Hafta | Tüketici davranışını biçimlendiren bireysel farklılıklar | 3. Hafta | Tüketici yaşam tarzları ve pazar bölümlendirme | 4. Hafta | Tüketici davranışını biçimlendiren psikolojik süreçler ve durumsal etkiler | 5. Hafta | Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel etkenler | 6. Hafta | Sunumlar | 7. Hafta | Tüketici karar verme ve satın alma davranışları | 8. Hafta | Tüketicilerin satın alma ve satın alma sonrası davranışları | 9. Hafta | Tüketiciler nasıl düşünürler? Tüketicilerin bilişsel yapıları | 10. Hafta | Tüketici davranışları araştırmaları | 11. Hafta | Yeni tüketici eğilimleri | 12. Hafta | Tüketim toplumu ve tüketim kültürü tartışmaları | 13. Hafta | Moda ve tüketim kültürü | 14. Hafta | Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Yavuz Odabaşı ve Gülfidan Barış (2007). Tüketici Davranışı. MediaCat Rob Walker (2010). Değişen Tüketici Kim? MediaCat Gerald Zaltman (2003). Tüketici Nasıl Düşünür. MediaCat Martin Lindstorm (2009). Buy.ology. MediaCat Barry Schwartz (2008). Bolluk Paradoksu. MediaCat Michael R. Solomon (2003). Tüketici Krallığının Fethi. MediaCat Michael R. Solomon (2009). Consumer Behavior. Pearson International Edition. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 5 | 10 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 5 | 10 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 12 | 12 | Ödevler | 2 | 5 | 10 | Toplam İş Yükü | | | 300 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |