Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Ulusal makroekonomik göstergelere nasıl erişebileceğini öğrenmiş olması. 2) Temel makroekonomik göstergelerin nasıl, hangi kurumlar tarafından ve hangi yöntemlerle hesaplandığını öğrenmiş olması. 3) Makroekonomide kullanılan temel kavramlar, modeller, teoriler ve araçlar yardımıyla makroekonomik göstergeler arasındaki nedensellik ilişkilerini analiz edebilmesi ve anlaması 4) İstatistiksel verileri kullanarak Türkiye ekonomisinin mevcut durumunu doğru bir biçimde değerlendirebiliyor olması
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
yok
DERS TANIMI
Bu ders; temel ekonomik kavramları hatırlatarak, para ve maliye politikalarının nasıl izlenmesi gerektiği, ekonomiye yansımaları, makroekonomik göstergelerin tanımları ve yorumlanmasının yanısıra dış ticaret işlemleri ile uluslararası ekonomiye ilişkin güncel gelişmelerin analizini içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel Ekonomik Kavramlar
2. Hafta
Temel Ekonomik Kavramlar- Devam
3. Hafta
Para Politikaları
4. Hafta
Para Politikaları- Devam
5. Hafta
Para Politikaları - Devam
6. Hafta
Maliye Politikaları
7. Hafta
Maliye Politikaları- Devam
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Makroekonomik Göstergelerin Tanımları
10. Hafta
Makroekonomik Göstergelerin Tanımları- Devam
11. Hafta
Makroekonomik Göstergelerin Yorumlanması
12. Hafta
Makroekonomik Göstergelerin Yorumlanması- Devam
13. Hafta
Dış Ticaret İşlemleri
14. Hafta
Uluslararası Ekonomi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Ders dokümanları 2. Çolak, Ö.F. ve Aktaş, A. (2010), Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması (2.Baskı). Ankara: Efil Yayınevi. 3. Çepni, E. (2015), Ekonomik ve Finansal Göstergeler Rehberi (7.Baskı), Ankara: Seçkin Yayıncılık. 4. Alkaçar, B. (2016), Verilerin Dili: Ekonomiyi Nasıl Okumalıyız?, Türkiye Bankalar Birliği, Yayın No:316, İstanbul. 5. Eğilmez, M. (2016), Ekonomide Analiz: Örnek Olaylar ve Çözümler (1.Baskı), İstanbul: Remzi Kitabevi. 6. Baumohl, B. (2013), The Secrets of Economic Indicators: Hidden Clues to Future Economic Trends and Investment Opportunities (Third Edition), Pearson Education, Inc. 7. Özatay, F. (2015), Parasal İktisat: Kuram ve Politika (4.Baskı), Ankara: Efil Yayınevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
10
Ödev
1
10
Toplam(%)
20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
20
Finalin Başarıya Oranı(%)
80
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
13
182
Final Sınavına Hazırlık
1
50
50
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
30
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
307
Toplam İş Yükü / 30
10,23
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ