DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Manolya Acar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim ile ilgili genel kavram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olabilme 2) Hasta ve fizyoterapist ilişkisindeki süreci yönetebilme becerisini edinme. 3) Biyopsikososyal süreci göz önünde bulundurarak hastaya uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşım prensiplerini kavrayabilme ve uygulayabilme.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Temel etik prensipler; fizyoterapi ve rehabilitasyon tarihi ve kavramı; fizyoterapistin görev ve sorumlulukları ile alakalı ulusal ve uluslar arası kanun ve kurallar; fizyoterapi ve rehabilitasyonda ekip çalışmasının önemi, farklı hasta gruplarında hastalarla kurulacak farklı iletişim yöntemlerinin deneyim ve kuralları hakkında bilginin verilmesi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Derse Giriş | 2. Hafta | İletişimin tanımı ve öğeleri | 3. Hafta | İletişim türleri ve iletişim engelleri | 4. Hafta | İletişim geliştirme yöntemleri | 5. Hafta | Hastalarla ilişkilerinde temel öğeler ve modeller | 6. Hafta | Hasta ve fizyoterapist iletişiminin temelleri | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Hasta ile görüşmede temel teknikler | 9. Hafta | Hasta görüşmesinin içeriği ve yönetimi | 10. Hafta | Çocuk ve yaşlı hastalarda iletişim | 11. Hafta | Farklı hastalıklar ve durumlarda iletişim | 12. Hafta | Vaka Sunumu ve Tartışma | 13. Hafta | Kardiopulmoner bozukluğu olan hastalarda İletişim Vaka Sunumu ve Tartışma | 14. Hafta | Vaka Sunumu ve Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Fizyoterapist ve hasta iletişimi (2020) .Editörs. Prof. Uğur Cavlak. İstanbul Medicne Publisher. 2- Stacie J. (2013). Fundamentals of the Physical Therapy Examination: Patient Interview and Tests & Measures. FruthJones & Bartlett Publishers. 3- Reid D,Chung F, Hill K. (2014)Chart rewiev and Patient İnterview. Cardiopulmonar Physical Therapy Management and case studies. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Sunum (Hazırlık dahil) | 0 | 0 | 0 | Proje | 0 | 0 | 0 | Makale İnceleme | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 92 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |