Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İş ve uğraşı performansı alanlarında gerekli değerlendirmeleri yapabilir. 2) İş ve uğraşı tedavisi yaklaşımlarını farklı hastalık ve bozukluklara göre özelleştirir. 3) Bireye özel iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımlarını planlar ve uygulama becerisi kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İş ve uğraşı tedavisinde genel performansı tanımlama ve değerlendirme yöntemleri, transfer aktiviteleri prensipleri ve eğitimi, günlük yaşam aktiviteleri değerlendirmeleri ve eğitimi, duyu algı motor testleri ve eğitimi, kognitif değerlendirme ve rehabilitasyonu, el değerlendirme ve rehabilitasyonu, duyu reedükasyonu incelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Derse Giriş
2. Hafta
İş ve Uğraşı Tedavisine Giriş
3. Hafta
Günlük Yaşam Aktivitelerinin Değerlendirme ve Tedavi Yöntemleri
4. Hafta
Günlük Yaşam Aktiviteleri Tedavi Yöntemleri
5. Hafta
Tekerlekli sandalye ve Transfer Yöntemleri
6. Hafta
Kognitif Bozuklukların Değerlendirilmesi ve Tedavisi
7. Hafta
El anatomisi, Kavramalar
8. Hafta
El Rehabilitasyonunda Değerlendirme Yöntemleri
9. Hafta
I.Ara Sınav
10. Hafta
Tendon Yaralanmaları ve El Rehabilitasyonu
11. Hafta
Duyu Algı Bozukluklarında Değerlendirme
12. Hafta
Duyu Algı Bozukluklarında Tedavi Yöntemleri
13. Hafta
Duyu Reedükasyonu, Desensitizasyon Eğitimi
14. Hafta
Farklı Hastalıklarda iş ve uğraşı tedavisi yaklaşımları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Trombly CA (1989). Occupational Therapy for Physical Dysfunction, Sydney, Baltimore, USA: Williams & Wilkins. 2. Clark GL, Wilgis EFS, Aiello B, Eckhaus D, Valdata Eddington L (1998). Hand Rehabilitation: A Practical Guide. Philadelphia, PA:: Churchill Livingstone. 3. Edmans, J. (2010).Occupational therapy and stroke. 2.nd edition. Chichester, West Sussex, U.K. : Wiley-Blackwell, 4. Sames, KM. (2010). Documenting occupational therapy practice. 2nd edition. Upper Saddle River, N.J. : Pearson Education.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
1
8
8
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
8
8
Laboratuvar
14
1
14
Final Sınavı
1
,5
,5
Ödevler
Toplam İş Yükü
88,5
Toplam İş Yükü / 30
2,95
Dersin AKTS Kredisi
3
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ