DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Zeliha Özlem Yürük Öğretim Görevlisi İlknur Ezgi Doğan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Proprioseptif Nöromuskuler Fasilitasyon Tekniği (PNF)'nin temel prensiplerini tanımlayabilme 2) PNF paternleri ve tekniklerinin ne olduğunu ve önemini kavrayabilme 3) Çeşitli hastalıklar için uygun PNF tekniklerini uygulayabilme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin içeriği Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon (PNF) tekniklerinde temel prensipler, PNF'te üst ve alt ekstremite paternleri, PNF'te baş-gövde ve boyun paternleri, PNF'te fasilitasyon ve inhibisyon teknikleri, hemiplejiye giriş ve Brunnstrom yönteminin prensipleri, Brunnstrom ile üst ve alt ekstremite değerlendirmesi konularının incelenmesidir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Proprioseptif Nöromuskuler fasilitasyon tekniklerine (PNF) giriş ve PNF'te temel prensipler | 2. Hafta | Skapula ve pelvis paternleri | 3. Hafta | Üst ekstremite paternleri | 4. Hafta | Alt ekstremite paternleri | 5. Hafta | Boyun ve gövde paternleri | 6. Hafta | PNF tekniklerinde kullanılan temel işlemler (teorik) ve genel tekrar | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | PNF'te özel teknikler | 9. Hafta | PNF'te özel teknikler | 10. Hafta | PNF'te özel teknikler ve Minder egzersizlerinde PNF uygulamaları | 11. Hafta | Minder egzersizlerinde PNF uygulamaları | 12. Hafta | Minder egzersizlerinde PNF uygulamaları ve Yürüme- Merdiven aktiviteleri | 13. Hafta | Proksimal hayati fonksiyonların fasilitasyonu | 14. Hafta | Genel tekrar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1.Livanelioğlu A, Kerem-Günel M, Erden Z. Proprioseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri (6. Bs). H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları, Ankara, 2018. 2.Adler SS, Becker D, Buck M. PNF in Practice (3rd ed). Springer,2007.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | BTartışma,Sorun/Problem Çözme,Anlatım,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Diğer | 2 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 7 | 21 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |