Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NÖROFİZYOLOJİK YAKLAŞIMLAR II FTR352 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Zeliha Özlem Yürük
Öğretim Görevlisi İlknur Ezgi Doğan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Serebrovasküler olay sonrası görülen inmenin klinik özelliklerini tanımlar. Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve inmede görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırabilir.
2) İnmede kullanılan temel ve nörogelişimsel temelli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kavrar ve uygular.
3) İnmede kullanılan güncel nörofizyolojik yaklaşımları ve nörogelişimsel tedavi (Bobath) yaklaşımını temel düzeyde uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin içeriği hemiplejinin tanımı, erişkin Bobath nörofizyolojik yaklaşımında temel prensipler, Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre değerlendirilmesi ve tedavisi, diğer nörofizyolojik yaklaşımlardan Jonstone ve Brunnstrom yöntemlerinin irdelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş, İnmenin klinik özellikleri (teorik)
2. Hafta İnmenin klinik özellikleri (teorik), Normal ve anormal hareket (teorik)
3. Hafta Normal ve anormal hareket (teorik), İnme değerlendirmesi (teorik)
4. Hafta İnme değerlendirmesi (pratik), Brunnstrom inme değerlendirmesi (pratik)
5. Hafta Brunnstrom inme değerlendirmesi (pratik), Değerlendirme yöntemleri genel tekrar
6. Hafta Hemiplejik hastanın Bobath yaklaşımına göre tedavisi (teorik)
7. Hafta ARA SINAV
8. Hafta İnme tedavisi (pratik)
9. Hafta İnme tedavisi (pratik)
10. Hafta İnme tedavisi (pratik)
11. Hafta İnme tedavisi (pratik)
12. Hafta Kısıtlandırılmış zorunlu hareket tedavisi, Johnstone-PANAT yöntemi
13. Hafta Afazi, Vestibüler rehabilitasyon
14. Hafta Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Meadows L, Raine S, Lynch-Ellerington M. Karaduman A, Aksu Yıldırım S, Tunca Yılmaz Ö. Bobath kavramı: nörolojik rehabilitasyonda teori ve klinik uygulama. Ankara: Pelikan Kitapevi; 2012.
2. Karaduman AA, Aksu Yıldırım S, Tunca Yılmaz Ö, ed. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık; 2013.
4. Karaduman AA, Tunca Yılmaz Ö, ed. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Cilt 3. Ankara: Pelikan Yayıncılık; 2017.
5. Stokes E. Rehabilitation outcome measures. Edinburgh; New York: Churchill Livingstone, 2011.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık11717
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık11111
Laboratuvar14228
Final Sınavı133
Ödevler155
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2    X   X
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6    X   X