DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Beste Nigar Erdem
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Televizyon haber programlarını sosyoekonomik ve sosyokültürel bağlamda eleştirel bir gözle çözümler. 2) Televizyon haber programlarını toplumsal bellek, duyguların toplumsal inşası, denetim, etik gibi kavramlar bağlamında tartışır. 3) Alternatif televizyon haber programı üretmek adına stratejiler geliştirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, habere ilişkin kuramsal tartışmaları; televizyon haberi ve kurgu ilişkisini; televizyon haberi çeşitlerini; televizyon haber programlarının ekonomik, toplumsal, kültürel boyutlarını; televizyon haber programlarının toplumsal bellek, duyguların toplumsal inşası, denetim, etik gibi konularla ilişkisini içermektedir. Ders kapsamında kuramsal ve teknik bilgiler verilecek, aynı zamanda çeşitli televizyon kuruluşlarının haber programları içerik ve biçim açısından çözümlenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Haber kavramına ilişkin tartışmalara genel bir bakış | 2. Hafta | Haber değerleri, haber ve gerçeklik ilişkisi: Liberal-çoğulcu yaklaşım | 3. Hafta | Haber ve gerçeklik ilişkisi: Eleştirel yaklaşımlar | 4. Hafta | Haber çözümlemeleri | 5. Hafta | Televizyon haberlerine kuramsal yaklaşımlar | 6. Hafta | Televizyon haberi ve kurgu: Örnekler üzerinden tartışma | 7. Hafta | Televizyon haberi çeşitleri: Örnekler üzerinden tartışma | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Televizyon haber programı türleri | 10. Hafta | Sosyoekonomik ve sosyokültürel bağlamda televizyon haber programları: Örnekler üzerinden tartışma. | 11. Hafta | Televizyon haber programları ve duyguların toplumsal inşası: Örnekler üzerinden tartışma | 12. Hafta | Televizyon haber programları ve toplumsal bellek: Örnekler üzerinden tartışma | 13. Hafta | Televizyon haber programlarının denetimi: Dünyadan ve Türkiye'den örnekler | 14. Hafta | Alternatif haber medyası |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Anadolu Ajansı (2018). Muhabir: Habercinin El Kitabı, Ankara: Anadolu Ajansı Yayınları. 2. A. Rıdvan Bülbül (2001). Haberin Anatomisi ve Temel Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 3. E. Nezih Orhon (2004). "Değişim Değeri Açısından Televizyon Haberi"-Teknolojik ve İdeolojik Boyutuyla Metalaşan Televizyon Haberleri-. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. 4. E. Nezih Orhon (2005). Televizyon Haber Program Yapımı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. 5. Ünal Uyguç ve Ali Genç (1998). Radyo Televizyon Haberciliği. İstanbul: Avcıol Basım-Yayın. 6. John Fiske (1987). Television Culture. London: Routledge. 7. Daniel Chandler (2016). Notes on the Construction of Reality in TV News Programmes. https://resource.download.wjec.co.uk/vtc/2016-17/16-17_1-33/website/pdf/4-representation/additional-reading-construction-of-reality-chand.pdf 8) Jonathan Turner (2009). The Sociology of Emotions: Basic Theoretical Arguments, Emotion Review 1 (4), 340-354. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 1 | 20 | 20 | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Konu Araştırma | 5 | 5 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 149 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |