Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Radyo, Televizyon ve Sinema Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TV DRAMA DİZİ YAZARLIĞI RTS417 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) TV dizilerindeki ana ve yan karakterlerin nasıl yaratıldığını öğrenir. Dizinin ana hikayesi ile yan hikayeleri tespit edebilir.
2) TV dizilerindeki sekans-sahnelerin dizilişi ile bir hikayenin ruhu-atmosferini yakalayabilmeyi öğrenir ve bu bilgiyi yazarken de uygulayabilir.
3) Derinlemesine gözlem gücü kazanarak televizyon dizilerindeki ana yapıyı kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( RTS351)
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, 40-50 dakikalık bir televizyon dizisi senaryosunu yazmanın koşul ve gerekliliklerini öğretmek amacıyla tasarlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bir diziyi ilgi çekici ve izlenir kılan unsurların neler olduğunu örnek dizilerle aktarma. Bir TV dizisinde hangi türden konu-olaylar hikayeyi ilgi çekici kılabilir?
2. Hafta İki dizinin (Bir Başkadır ve The Fall) hikaye ve karakter yapıları karşılattırılacak.
3. Hafta Sahnenin dramatik gerilimi, karakterler ve diyaloglar üzerine çalışılacak.
4. Hafta Sınıfiçi uygulama; Bir Başkadır veya The Fall dizilerinin pilot bölümlerinden birer beat sheet yazımı.
5. Hafta Bir sahneye nasıl başlanır, sahne nasıl sonlandırılır? Sahneye geç başlamak ve erken çıkmak nasıl yapılır? Sahnedeki diyaloglar nasıl düzenlenir? Ekonomik diyalog nasıl yazılmalıdır? Senaryoda sekans yapısı ve bir sahnenin başka bir sahneyi nasıl belirlediği başlıkları üzerine çalışma.
6. Hafta Bir dizi hikayesi tasarlanırken hikayenin nasıl anlatılacağı, karakterin yapısının özgün olmasının önemi üzerinde tartışma.
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Yazarlar Odası nasıl çalışır?
9. Hafta Yazarlar Odası atölye çalışması. Sınıf gruplara ayrılır.
10. Hafta Bireysel sunum- Sınıfiçi uygulama; Sınıf iki gruba ayrılır. Final projesi olarak seçilen diziye bir bölüm için iki fikir üretilecek ve yazılacaktır.
11. Hafta Sunumlar: İki gruba ayrılan öğrenciler fikirlerini sınıfta sunarlar.
12. Hafta Hazırlanan iki taslak bölüm sınıfta tartışılacak.
13. Hafta Birinci ve ikinci bölümler son kez kontrol edilecek.
14. Hafta Final bölümün okunması, varsa eksikliklerini tartışılması. Soru-cevap ve dönemin kapanışı.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSENARYO KİTABI / Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Örnekleri
Öktem Başol, Pana Film Yayınları, İstanbul, 2010.
SENARYO VE YAPIM
Mahmut Tali Öngören, Alan Yayıncılık, İstanbul, 1985.
SENARYO YAZARI OLMAK
Feridun Akyürek, MediaCat Kitapları, İstanbul, 2004.
THE ART OF DRAMATIC WRITING
Lagos Egri, Simon and Schuster, New York, 1946.
WRITING THE TV DRAMA SERIES. Pamela Douglas, Michael Wiese Productions, 2011.
THE TOOLS OF SCREENWRITING: A WRITER?S GUIDE TO CRAFT AND ELEMENTS OF A
SCREENPLAY. David Howard&Edward Mabley, Souvenir Press Ltd., 2011.
THE NONBROADCAST TELEVISION WRITER?S HANDBOOK
William Van Nonstran, Knowlwdge Industry Publications, Inc. NY, 1983.
ELEMENTS OF STYLE FOR SCREENWRITERS ? The Essential Manual for Writers of Screenplays,
Paul Argentini, IFilm Publishing, Lone Eagle Publising. Co., USA, New York, 1998.
THE SCREEN-WRITER?S WORKBOOK
Syd FIELD, Bantam Doubleday Dell Publishing Group, Inc., USA, New York, 1984.
WRITERS AT THE MOVIES ? TWENTY-SIX - CONTEMPORARY AUTHORS CELEBRATE, TWENTY ?
SIX ? MEMORABLE MOVIES, Edited by Jım Shepard, Perennial An Imprint of Harper Collins
Publihers, New York, 2000.
SCREENWRITING
Ray Frensham, Printed in Great Britain for Hodder&Stoughton Educational, a division of
Hodder Headline Ltd., London, 2003.
TELEVİZYON YAZARLIĞI
Gerald Kelsey, Çeviren: Bahar Öcal Düzgören, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik115
Devam115
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11     
P12     
P13  X   X   X
P14     
P15  X   X   X
P16     
P17  X   X   X
P18  X   X   X
P19  X   X   X
P20  X   X   X
P21     
P22     
P23  X   X   X
P24  X   X   X
P25  X   X   X