Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Halkla ilişkiler alanındaki kuramsal bilgilerini uygulama becerisi kazanır. 2) Halkla ilişkiler kampanya oluşturma süreçlerini bilir. 3) Halkla ilişkiler kampanyalarını analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste halkla ilişkiler kampanyaları, bir iletişim ve eylem stratejisi olarak
tanımlanmakta ve kamularına ilişkin amaca uygun stratejik planlama, analiz ve yönetim süreci olarak
incelenmektedir. Buradan hareketle öğrencilerin halkla ilişkiler kampanya uygulamasına yönelik
beceri kazanmaları, ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirmeleri ve mevcut
kampanyaları değerlendirmeleri hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Kampanya Süreci: Araştırma ve Planlama
3. Hafta
Kampanya Süreci: Uygulama ve Değerlendirme
4. Hafta
Kampanya Örnekleri: Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi
Kampanya Örnekleri: Sponsorluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Savunuculuk
7. Hafta
Kampanya Örnekleri: İmaj Yönetimi ve İtibar Yönetimi
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Halkla İlişkiler ve Etik
10. Hafta
Kampanya Sunumları
11. Hafta
Kampanya Sunumları
12. Hafta
Kampanya Sunumları
13. Hafta
Kampanya Sunumları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aydede, C. (2005). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Medicat. Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2014). Proje Yönetimi: Halkla İlişkilerde Tutarlı, Özgün, Sürdürülebilir Uygulamalar. Ankara: Nobel. Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2020). Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri: Ödüllü Örnek Uygulamalar. Ankara: Nobel. Güçdemir, Y. (2015). Sanal Ortamda İletişim: Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları. Kazancı, M. (2019). Kamuda ve Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitapevi. Okay, A. ve Okay, A. (2016). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları. Sezgin, M. ve Can, P. (2017). Halkla İlişkiler ve Kampanyalar: Küçük Ölçekli Kampanya Denemeleri. İstanbul: Kriter. Topsümer, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (2018). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
45
45
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
1
25
25
Toplam İş Yükü
154
Toplam İş Yükü / 30
5,13
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ