Anasayfa  »  İletişim Fakültesi »  Radyo, Televizyon ve Sinema Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HALKLA İLİŞKİLER KAMPANYALARI HİT336 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Halkla ilişkiler alanındaki kuramsal bilgilerini uygulama becerisi kazanır.
2) Halkla ilişkiler kampanya oluşturma süreçlerini bilir.
3) Halkla ilişkiler kampanyalarını analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste halkla ilişkiler kampanyaları, bir iletişim ve eylem stratejisi olarak tanımlanmakta ve kamularına ilişkin amaca uygun stratejik planlama, analiz ve yönetim süreci olarak incelenmektedir. Buradan hareketle öğrencilerin halkla ilişkiler kampanya uygulamasına yönelik beceri kazanmaları, ortaya çıkabilecek sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirmeleri ve mevcut kampanyaları değerlendirmeleri hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Kampanya Süreci: Araştırma ve Planlama
3. Hafta Kampanya Süreci: Uygulama ve Değerlendirme
4. Hafta Kampanya Örnekleri: Sorun Yönetimi, Risk Yönetimi, Kriz Yönetimi
5. Hafta Kampanya Örnekleri: Pazarlama Yönelimli Halkla İlişkiler, Kurumsal Reklamcılık, Kurumiçi Halkla İlişkiler
6. Hafta Kampanya Örnekleri: Sponsorluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Savunuculuk
7. Hafta Kampanya Örnekleri: İmaj Yönetimi ve İtibar Yönetimi
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Halkla İlişkiler ve Etik
10. Hafta Kampanya Sunumları
11. Hafta Kampanya Sunumları
12. Hafta Kampanya Sunumları
13. Hafta Kampanya Sunumları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAydede, C. (2005). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Medicat.
Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2014). Proje Yönetimi: Halkla İlişkilerde Tutarlı, Özgün, Sürdürülebilir Uygulamalar. Ankara: Nobel.
Başok, N. ve Coşkun Değirmen, G. (2020). Teoriden Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri: Ödüllü Örnek Uygulamalar. Ankara: Nobel.
Güçdemir, Y. (2015). Sanal Ortamda İletişim: Bir Halkla İlişkiler Perspektifi. İstanbul: Derin Yayınları.
Kazancı, M. (2019). Kamuda ve Özel Kuruluşlarda Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitapevi.
Okay, A. ve Okay, A. (2016). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
Sezgin, M. ve Can, P. (2017). Halkla İlişkiler ve Kampanyalar: Küçük Ölçekli Kampanya Denemeleri. İstanbul: Kriter.
Topsümer, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (2018). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık14545
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler12525
Toplam İş Yükü154
Toplam İş Yükü / 305,13
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X    
P2  X   X  
P3  X    
P4  X    
P5  X   X  
P6    X   X
P7  X   X  
P8  X    
P9  X    
P10  X     X
P11  X     X
P12    X   X
P13    X  
P14      X
P15    X  
P16      X
P17    X  
P18      X
P19      X
P20      X
P21     
P22     
P23      X
P24      X
P25    X