Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Pazarlama kavramlarını öğrenirler. 2) Pazarlamanın iletişim endüstrisiyle temel kavramlarını ilişkilendirebilirler. 3) Pazarlamanın halkla ilişkiler ve reklamcılık ile bağlantısını kurabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Pazarlama disiplini içerisinde yer alan " temel pazarlama kavramları ; pazarlama çevresi; stratejik planlama; pazarlama araştırmaları ; tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarlama; pazar bölümlendirme, hedef pazar; mamul; fiyatlandırma; pazarlama iletişimi; halkla ilişkiler; dağıtım" gibi konulardan hareketle temel bilgilerin verilmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders tanıtımı, pazarlama alanının tanıtılması, pazarlama uzmanlarının zamanla dönüşümü
2. Hafta
Tüketici ve müşteri kavramları, satın alma davranışı
3. Hafta
Sezgisel pazarlamadan veri temelli pazarlamaya: pazarlamada metrik kavramı
4. Hafta
Pazar araştırması ve pazarlama çevresi
5. Hafta
Tüketici segmentasyonu ve hedeflemesi
6. Hafta
Pazarlamada ürün (mal, hizmet, kişi)
7. Hafta
Fiziksel bulunabilirlik, perakendecilik ve alışveriş
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Pazarlamada fiyatlandırma, fiyatın sosyal ve ekonomik temelleri
10. Hafta
Satış ve satış yönetimi
11. Hafta
Reklam
12. Hafta
Medya planlama ve medya ile ilgili kararlar
13. Hafta
Pazarlama planı geliştirme ve uygulama
14. Hafta
Sosyal pazarlama, pazarlamanın etiği olur mu?
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sharp, Byron (2021) Pazarlama: Teori, Kanıt, Uygulama (Çeviri Editörü: Ali Atıf Bir), İstanbul: the Kitap Yayınları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
50
50
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Toplam İş Yükü
156
Toplam İş Yükü / 30
5,2
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ