Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel medya okuryazarı olur. 2) Eleştirel iletişim paradigmasının temel kavramların kuramsal irdelenmesi sağlanır. 3) Somut uygulamaları olan bu ders aracılığıyla, çeşitli kuramsal ve uygulamalı iletişim formasyon dersleri için gerekli ardyöresel donanıma sahip olacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( İLF121)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İletişim bilimlerinin temel kavramlarının, kuramsal tartışmaların öğrenilmesi, etkin kullanılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Eleştirel İletişim Paradigması ve Temel Varsayımları.
2. Hafta
Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi.
3. Hafta
Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi.
4. Hafta
Pazar yönelimli sanat ve pazar yönelimli olmayan sanat.
5. Hafta
T.W. Adorno'nun otoriteryen kişiliğin ortaya çıkışı tartışması ve medyanın rolü.
6. Hafta
İngiliz Kültürel Çalışmalar yaklaşımı ve kültürün yenide tanımlanması.
7. Hafta
İngiliz Kültürel Çalışmalar yaklaşımı ve kültürün yenide tanımlanması.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Medya ve şöhret yaratımı mekanizması, iyi şöhret-kötü şöhret ve şöhretin ortaya çıkması, fanlık olgusu.
10. Hafta
Medya ve türler: I) Haber nedir? Haber yazımı ve haber-ideoloji ilişkisinin tartışılması (örnekler üzerinden)
11. Hafta
II) Reklam olgusu ve siyasal reklamlar ile ideolojinin yeniden üretimi.
12. Hafta
Ekonomi politik kuram ve medya endüstrisi.
13. Hafta
Medya profesyonelliği ve medya metinlerinin üretim süreci, medya baronları, Türkiye'de medya sektörü.
14. Hafta
Alternatif ve Yeni Medyanın olanakları, Bilgisayar Dolayımlı İletişimin (BDİ) özellikleri.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alankuş, Sevda (der) (2004)Bağımsız İletişim Ağı: Ders Kitapları. 5 cilt İstanbul: BİA. (Z) Bennett, Tony vd. (2006) New Keywords. London: Blackwell. (EK) Fiske, John (1996) İletişim Çalışmalarına Giriş. Ankara: Bilim ve Sanat. 211-236.(Z) Fiske, John (1999) Popüler Kültürü Anlamak. Ankara:Bilim Sanat Y. 129-160. (Z) Hargreaves, Ian (2005) Gazetecilik. Ankara:Dost. (Z) Hartley, John (20029 Communication, Cultural and Media Studies. New York: Routledge. (EK) İrvan, Süleyman (der) (2002) Medya Kültür Siyaset. Ankara:Alp. (EK) Mutlu, E. (1997) Iletişim Sözlüğü. Ankara: Ark Yayınları. (Z) Rojek, Chris. (2003) Şöhret. İst: Ayrıntı. (Z) Smith, Philip (2005) Kültürel Kuram. İstanbul: Babil. (EK) Türkoğlu, N. (2004) Toplumsal İletişim. İstanbul: Babil Yayınları. (Z) Williams, Raymond (2005) Anahtar Sözcükler. İstanbul. İletişim. (EK)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
60
60
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
14
1
14
Toplam İş Yükü
178
Toplam İş Yükü / 30
5,93
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ