DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Erdem Alper Turan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dijital medya, dijital varlıklar ve dijitalleşen medya ekosistemi hakkında bilgi sahibi olur.
2) Dijital pazarlama ve dijital pazarlama araçlarının kullanımı ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Dijital medya kampanyaları düzenlenmesi ve yaratıcı süreç hakkında uygulama ve fikir geliştirme yetkinliği kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders, öğrencilerin dijital pazarlama ve dijital pazarlamanın dinamikleri ile ilgili kavramlara hakim olmasını ve dijital pazarlama araçlarını etkin bir biçimde kullanarak yaratıcı kampanyalar geliştirme ve uygulayabilme becerisi kazanmasını amaçlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
| 2. Hafta | Dijital varlıklar, avantajlar ve olanaklar.
| 3. Hafta | Dijital dünyada kullanıcı, hedef kitle ve ortam analizleri. Elde edilen verilerin okunması. Sertifika programlarına giriş.
| 4. Hafta | Kampanya tasarımına giriş. Kampanya türleri. Doğru ortam ve kampanya seçimi.
| 5. Hafta | Sosyal medya ortamları ve pazarlama araçları.
| 6. Hafta | Arama motorları ve pazarlama araçları.
| 7. Hafta | Dijital pazarlamanın diğer bileşenleri.
| 8. Hafta | Ara Sınav
| 9. Hafta | Dijital pazarlama stratejisinin belirlenmesi.
| 10. Hafta | Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
| 11. Hafta | Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
| 12. Hafta | Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
| 13. Hafta | Dijital pazarlama kampanya uygulamaları.
| 14. Hafta | Sunumlar
|
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Yüksel, Okan. (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya. Medya Akademi.
Mestçi, Aytaç. (2013). İnternette Reklamcılık. Pusula Yayıncılık.
Google Dijital Atölye Ders Kaynakları.
Ders sırasında verilecek kaynak ve okumalar. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 50 | Devam | 1 | 20 | Toplam(%) | | 80 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 80 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 20 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 12 | 12 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 6 | 12 | 72 | Toplam İş Yükü | | | 169 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,63 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |