Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Marka yaratma ile ilgili temel kavramları öğrenir. 2) Markalaşma ile ilgili süreçler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur.
3) Marka yönetimi ve marka iletişimi konularında temel bilgi ve becerilere sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, marka yaratmaya ilişkin, markalaşma, marka değerini anlama, uygun marka mesajları ve stratejileri geliştirme gibi kavramlar ve markalaşmanın tutarlı ve devamlı iletişimi gerektiren etkileşimli bir süreç olduğu açıklanacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Marka kavramı, ürün marka ilişkisi, markalaşmanın tüketiciler ve işletmeler için yararları.
3. Hafta
Marka algısı, Marka değeri ve marka ederi. Marka kimliği
4. Hafta
Marka kişiliği ve marka cinsiyeti kavramları. Toplumsal cinsiyet ve marka cinsiyeti ilişkisi. Türkiye örneği üzerinden değerlendirme.
5. Hafta
Marka kimliği ve bileşenleri. Görsel ve fiziksel unsurlar ve yatırımlar. İş gücünün markayı temsili. Uluslararasılaşma.
6. Hafta
Marka başvuru süreci. Coğrafi işaretler ve markalaşma. Örnek kampanya incelemesi.
7. Hafta
Marka Yönetimi ve Marka Konumlandırma. Konumlandırmanın önemi ve farklı yaklaşımlar.
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Marka Yaratma Stratejileri
10. Hafta
Markalaşma Yolunda Ar-Ge ve İnovasyon.
11. Hafta
Örnek marka üzerinden kurumsal kimlik revizyonu ve yenilenme.
12. Hafta
Marka İletişimi
13. Hafta
Dijitallaşme ve marka ilişkisi. Yeni trendler, yeni platformlar.
14. Hafta
Çalışan markası ve marka üzerine tartışmalar.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Batislam, E. (2021). Hap: Marka, Strateji, Reklam. İstanbul: Ceres Yayınları.
Millman, D. (2017). MARKA KÜLTÜRÜ: Seth Godin'den Malcolm Gladwell'e Birçok Ustanın Görüşü. MediaCat Yayınları.
Çakaloğlu, M. Ve Çağatay, S. (2017). Coğrafi İşaretler ve Marka Değerine Sahip Ürünlere Yönelik Tüketici Algısı: Finike Portakalı ve Antalya Tavşan Yüreği Zeytini Örnekleri. TEAD, 2017; 3(1): 52-65, Araştırma Makalesi.
Bilsel Engin, H . (2016). MARKALAŞMA KAVRAMI ÇERÇEVESİNDE MARKA EDERİ . Öneri Dergisi , 12 (46) , 277-294.
İnaç, H , Yacan, İ . (2018). Ülkelerin Markalaşma Süreci ve Marka Kavramı . Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi , 1 (3) , 317-331.
Gemci, R , Gülşen, G , Kabasakal, F . (2009). Markalar ve Markalaşma Şartları . Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering , 14 (1).
Sinanoğlu, F . (2018). Global Marka Yaratmak Üzerine Bir Çalışma . Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , 5 (1) , 20-37.
Kıranlar, S . (2019). Cumhuriyet Döneminde Markalaşma Sürecinin Analizi (1923-1931) . Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 4 (2), 642-664.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
2
2
4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
18
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1,5
1,5
Ödevler
2
3
6
Toplam İş Yükü
152,5
Toplam İş Yükü / 30
5,08
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ