Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Canlandırma ve hareketli imgelerin prodüksiyon sürecinin temel kavram ve prensiplerinin pratik uygulamalarını öğrenir ve uygulayarak projeler üretir 2) Animasyon, hareketli imge ve grafiklerin prodüksiyon sürecinin işleyişine dair pratik deneyim kazanır ve bu kazanımları proje bazında uygular 3) Soyut fikirlerden yola çıkarak türlü stillerde üretilmiş tamamlanmış somut hareketli imgeler ortaya çıkarırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( İTA343)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilerin öğrendikleri temel animasyon prensiplerini daha karmaşık modeller üzerinden yapılacak olan animasyon uygulamaları ile pratik olarak pekiştirmesini hedeflemektedir. Bu şekilde, ders, öğrencilere farklı prensipleri birleştirilerek daha canlı, dinamik ve karmaşık animasyon kesitleri yaratma becerisi kazandırmayı hedeflemektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma; Ders hakkında genel bilgilendirme.
2. Hafta
Örneklerle görsel hikaye anlatımı: Uzun ve kısa metraj canlandırmalar, Getirilen kısa canlandırma örnekleri izlenecek. Öğrenci sunumları.
3. Hafta
Hikaye geliştirme. Hikayenin görsel yansıması. Storybeat. Sınıf içinde 3 konudan 2'si geliştirilecek, sınıfça tartışılacak. Karakter var mı, kaç karakter. Karakter tasarımları üzerine düşünülecek.
4. Hafta
Storybeatler tartışılacak. Yapılabilirlik testi.
Teknik örnekleri bulunacak.
5. Hafta
Senaryoların son hali tartışılacak. Senses workshop. Olası teknik/stil üzerinde karakter tasarımı
6. Hafta
Teknik denemeler tartışılacak, Teknik ve stil kesinleştirilecek. Mekan tasarımı, prop tasarımı (prop araştırması)Senaryodan mekan, proplar işaretlenecek, araştırma başlatılacak. Karakter Tasarımı eskizleri gelecek/geribildirim . Storyboard geribildirim.
7. Hafta
Storyboard / animatik geribildirim. Karakter tasarımının son hali ve Turnaround Teslim
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İlk sahne canlandırmaları gelecek. Animasyon animatiğe yerleştirilmeye başlanacak.
10. Hafta
Yeni sahneler (rough/kaba ve son) getirilecek. Her yeni ilerleme animatic güncelleştirilmiş olarak gelecek.
11. Hafta
Yeni sahneler (rough/kaba ve son)
12. Hafta
Yeni sahneler (rough/kaba ve son)
13. Hafta
Final Canlandırma Filminin eskizi getirilecek
14. Hafta
Final Canlandırma Filminin son eskizi, ses ve son efektlerle beraber Prodüksiyon defteri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Williams, R. The Animator?s Survival Kit. London: faber and faber, 2001. Thomas, F. and Johnston, O. The Illusion of Life: Disney Animation. Disney Editions, 1981.
Locke, L. Film Animation Techniques: A Beginner?s Guide and Handbook. Virginia: Betterway Publications, 1992.
Wells, P. The Fundamentals of Animation. Lausanne: Ava Books, 2006. Wells, P. Scriptwriting (Lausanne: Ava Books, 2007) Block, B. The Visual Story (Oxford: Focal Press, 2008)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Proje,Eğitim-Uygulama,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
3
20
Devam
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
1
48
48
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
4
5
20
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ