Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı medya ortamları için bilgisayar üzerinde ileri düzeyde video üretme için gerekli bilgilere sahip olur 2) Dijital içerik için 2 ve 3 boyutlu ortamda materyal tasarlama becerisine sahip olur
3) Belirlenen hedef kitle ve mecraya uygun olarak estetik bütünlüğe sahip projeler uygulama ve ürün elde etme yeterliliğine sahip olur
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( İTA323)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders bilgisayar ortamında ileri düzeyde sayısal görüntü düzenleme yöntemlerini içerir. Öğrenciler bu derste hareketli görüntü yaratmayı, dijital ortamda sahne oluşturmayı, harekette zamanlamayı, kamera/ışık kullanarak, 3 boyutlu ortamda çalışmayı öğrenirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2. Hafta
Hareketli görüntü ve ses üretme pratiklerini kavrama ve işleme; import, farklı dosyaların kullanımı, composition düzenlemeleri
3. Hafta
Program içi farklı araçlarla çalışma; keyframe ekleme
4. Hafta
Program içi öğelerin kullanımı, sınıf içi egzersizler. Proje: Kinetik Tipografi: Projenin başlatılması, örneklerin analiz edilmesi ve arka plan araştırması
Projenin geliştirilmesi. Ses dosyalarıyla çalışma, render alma ve projeyi dışa aktarma
7. Hafta
Kinetik Tipografi eskiz sunumları ve geribildirim
8. Hafta
Ara sınav / Proje teslim
9. Hafta
İçeriklerin sınıfta geliştirilmesi: parenting, hierarşi, null object, expressions, imaj/backgrounjd yaratımı, adjustment layer text animasyonu ve 2 boyuttan 3. Boyuta geçiş
10. Hafta
Program içi öğelerin kullanımı; ışık ve kameraya geçiş. Rotoskoplama
11. Hafta
Jenerik projesinin başlatılması ve konsept araştırması, örneklerin analiz edilmesi ve arka plan araştırması
12. Hafta
Jenerik Proje çalışması, ses/audio seçimi
13. Hafta
Jenerik Proje: Kamera Tracking.
14. Hafta
Projenin son eskiz değerlendirmesi.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Worthington, Charlotte. Film Yapımı Temelleri: Yapım. İstanbul: Literatür Yayıncılık, 2011.
Lanier, Lee. Compositing Visual Effects in After Effects: Essential Techniques, New York: Focal Press, 2016.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sorun/Problem Çözme,Sunum,Proje,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
3
20
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
28
28
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
28
28
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
6
6
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ