DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 4 |
YARIYIL | Yedinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Reyhan Ünal Çınar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Toplumsal davranış, beklenti, eğilim ve yönelimleri ölçmeye yarayan kamuoyu araştırmalarının ve belli bir ürünün insanlar tarafından neden tercih edildiğinin ölçülmesine dayanan pazar araştırmalarının farklılaştıkları noktaları ve ortak paydalarını öğrenirler. 2) Araştırma sonuçlarında elde edilen bilgilerin reklamların türlerini içeriklerini ve niteliklerini nasıl şekillendirdiğini uygulamalı olarak ortaya koyarlar. 3) Medyanın kamuoyu oluşturma konusunda izlediği yollar ve kullandığı mekanizmalar hakkında da bilgi sahibi olurlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Kamuoyu, siyasal karar alma ve propaganda gibi konular,
medyanın kamuoyu oluşturmaya konusundaki rolü nedeniyle
iletişim bilimlerinin çalışma alanındadır. Bu derste de
kapsamlı bir şekilde medya ve kamuoyu ilişkisi tarihsel bir
perspektifte incelenecek, Pazar araştırmalarının tarihsel
gelişimi üzerinde durulacak, iletişim kuramları açısından
kamuoyu ve pazar araştırmaları değerlendirilecek ve bir
uygulama ile bu bilgilerin öğrencilerde pekişmesi
sağlanacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması | 2. Hafta | Kamuoyu ve pazar araştırmalarının amacı, tarihsel gelişimi. Kamuoyuna dair temel yaklaşımlar | 3. Hafta | Kamuoyu Kavramının Temel Nitelikleri, Oluşumu ve Araçları | 4. Hafta | Kitle İletişim Araçlarının Kamuoyu Oluşumuna Etkisi. İktidar- Medya-Sermaye Grupları İlişkisi. | 5. Hafta | Propaganda Kavramı | 6. Hafta | Kamuoyu ve Pazar Araştırmaları Üzerine Kuramsal Tartışmalar: Suskunluk Sarmalı ve Gündem Belirleme | 7. Hafta | Kamuoyu Kanaatlerinin Ölçülmesi | 8. Hafta | Kamuoyunda Kanaatlerin Ölçülmesi | 9. Hafta | Kamuoyu Oluşumunda Dijitalleşme Etkisi | 10. Hafta | Kamuoyu Oluşumunda Dijitalleşme Etkisi | 11. Hafta | Kamuoyu-Demokrasi İlişkisinde Rıza ? Tahakküm ve Hegemonya | 12. Hafta | Sunumlar | 13. Hafta | Sunumlar | 14. Hafta | Sunumlar |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Bektaş, Arsev. (2000) Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi. İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Bernays, Edward. (2023). Propaganda, İstanbul: Pegasus Noelle Neumann, Elisabeth. (1998). Kamuoyu Suskunluk Sarmalının Keşfi. (Çev. Murat Özkök). Ankara: Dost Kitabevi. Kaya, Raşit. (2009). İktidar Yumağı: Medya-Sermaye-Devlet, İstanbul: İmge.
Ders sırasında önerilecek ek kaynaklar ve verilecek okumalar. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Devam | 1 | 25 | Diğer | 1 | 35 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 3 | 3 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 18 | 18 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 36 | 36 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 6 | 2 | 12 | Toplam İş Yükü | | | 149,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,98 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |