DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Aylin Yıldırır
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilimsel bir makaleyi derinlemesine okuyarak bileşenlerini açıklayabilme 2) Bilimsel bir makalenin türünü saptayabilme 3) Bilimsel bir makalenin altında yatan hipotezleri analiz edip yorumlayabilme 4) Bilimsel bir makalenin bulgularını eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirebilme 5) Bilimsel bir makaleyi dinleyicilere sistematik olarak sunabilme, dinleyiciden gelen soruları yanıtlayabilme 6) Bilimsel bir makalenin bulgularını güncel pratiğe aktarabilme açısından irdeleyip tartışabilme
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında güncel, literatüre yön veren bilimsel makalelerin incelenip, eleştirel bir bakış açısıyla irdelenerek, sistematik olarak okuyabilme, analiz etme, değerlendirme, eleştirme, yorumda bulunma ve sunma becerilerini edinmesini kapsamaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin amaç ve hedeflerinin tanıtılması | 2. Hafta | Bilimsel bir makale nasıl yazılır, bileşenlerinin analiz edilmesi | 3. Hafta | Yayın etiği (sorunlar) | 4. Hafta | Makale değerlendirme-1 (Akut koroner sendrom) | 5. Hafta | Makale değerlendirme-2 (Aritmi, elektrofizyoloji) | 6. Hafta | Makale değerlendirme-3 (Kalp yetersizliği) | 7. Hafta | Makale değerlendirme-4 (Koroner girişimler) | 8. Hafta | Makale değerlendirme-5 (Kapak hastalıkları ilişkili girişimler) | 9. Hafta | Makale değerlendirme-6 (Görüntüleme) | 10. Hafta | Makale değerlendirme-7 (Kalp transplantasyonu) | 11. Hafta | Makale değerlendirme-8 (İleri hemodinamik destek) | 12. Hafta | Makale değerlendirme-9 (Yoğun bakımda dahili problemler) | 13. Hafta | Ödev hazırlık | 14. Hafta | Ödev teslimi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Bilimsel bir makale nasıl yazlır, yayımlanır? Barbara Gastel, Robert A Day, Gazi Kitabevi, 8. Baskı. 2. Akademik Etik. İnayet Aydın. Pegem Akademi 3. Güncel kardiyoloji dergilerinin son sayılarından seçilecek özgün makaleler
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | |
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 80 | 80 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Ders Saati | 14 | 1 | 14 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | | | | Uygulama | | | | Vaka Çalışması Sunumu | 1 | 1 | 1 | Sunuş Hazırlama | 1 | 3 | 3 | Toplam İş Yükü | | | 180 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |