DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 6 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Atahan Altıntaş
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uygulamalı spor psikolojisinin amacını ve yapısını değerlendirir ve tartışır 2) Psikolojik testlerden elde edilen verilerin analizini ve değerlendirmelerini yapar 3) Performansı arttırmak için gerekli olan psikolojik teknikleri öğrenir ve uygular 4) Spor psikolojisi terminolojisini kullanarak akıcı ve kapsamlı sözel sunumlar yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin sonunda öğrenciler, spor psikolojisi teorilerinin yapısını uygulama alanında geliştirebilirler, spor psikolojisinde yer alan bazı anahtar becerileri (imgeleme, hedef belirleme, olumlu konuşma gibi) geliştirebilirler. Buna ek olarak psikolojik beceri antrenmanlarını spor ortamına uyarlayabilirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Uygulamalı Spor Psikolojisine Giriş | 2. Hafta | Psikolojik Değerlendirme | 3. Hafta | Hedef Belirleme | 4. Hafta | Zihinsel İmgeleme | 5. Hafta | Antrenör Sporcu İlişkisi | 6. Hafta | Takım Bütünlüğü | 7. Hafta | Sporcuların Psikolojik Problemleri | 8. Hafta | Yeme Bozukluğu | 9. Hafta | Sakatlık | 10. Hafta | Madde Kullanımı | 11. Hafta | Kariyer Değişimi | 12. Hafta | Spor ve Egzersiz Psikolojisi: Literatür Okuma Ve Tartışma | 13. Hafta | Araştırma Projesi Geliştirmek | 14. Hafta | Araştırma Projesi Geliştirmek |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Andersen, M. (2000). Doing Sport Psychology. Champaign: IL: Human Kinetics. Duda, J. L. (Ed). (1998). Advances in Sport and Exercise Psychology Measurement. Morgantown, USA: Fitness Information Technology, Inc. Gill, D. L. (2000). Psychological Dynamics of Sport and Exercise (2nd Edition). USA: Human Kinetics. Hardy, L., Jones, G. & Gould, D. (1996). Understanding Psychological Preparation for Sport. Chichester,UK:Wiley. Murphy, S. M. (1994). Sport psychology interventions. Champaign: IL: Human Fitness Information Technology
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 50 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 12 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 12 | 48 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 4 | 16 | 64 | Toplam İş Yükü | | | 188 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,26 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 6 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |