Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DESEN GRA476 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Serap Buyurgan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Doğru görme becerisi kazanır.
2) Kağıda yerleştirme, oran-orantı, anatomi, çizginin doğru kullanımı, ışık-gölge, modle değerlerini öğrenir ve uygular.
3) Farklı çizim teknikleri ile desen uygulamaları yapar.
4) Grafik Tasarımı alanına yönelik uygulamalar (Hikaye panosu, çizgi-roman vb.) yapar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBireyselliği ve yaratıcılığı ön planda tutan üç boyutlu algılamaya yönelik görsel öğrenimleri, sanatsal oluşum, sosyal yaşam ve tarihsellik içerisinde yaratıcı ifadeyi konumlandırabilmeleri ve kendi bireysel yaratıcılık süreçlerinde bu temel öğelerin uygulamaya geçirilmesini amaçlayan, 1. sınıf desen derslerinin kapsamlı olarak pekiştirildiği derstir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve desen hakkında genel bilgi
2. Hafta Karakalem canlı modelden çalışma
3. Hafta Karakalem canlı modelden çalışma
4. Hafta Canlı modelden farklı tekniklerle çalışma (Kuru boya, füzen, keçeli kalem vb. gibi)
5. Hafta Karakalem kısa süreli canlı modelden çalışma
6. Hafta Canlı modelden portre
7. Hafta Canlı modelden portre
8. Hafta Vize
9. Hafta Canlı modelden el-ayak çizimleri
10. Hafta Hayvan çizimleri
11. Hafta Hikaye panosu için hikaye yazımı ve eskiz çizimleri
12. Hafta Hikaye panosu çizimleri
13. Hafta Hikaye panosu çizimlerinin renklendirilmesi (el çizimi/dijital çizim)
14. Hafta Hikaye panosu kritik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArnheim R. 1986, Art & Visual Perception, Univ. of California Press/ John Wiley & Sons.
Burham, J., 1987, Beyond Modern Sculpture, NY, George Brozillerine.
Gombrich, E., 1986, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınevi, İstanbul.
Gombrich, E., 1992, Sanat ve Yanılsama: resim yoluyla betimlemenin psikolojisi, Remzi Yayınevi, İstanbul.
Herbert R., 1954, History of Sculpture, NY.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Tartışma,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Uygulama/Pratik150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X   X  
P2      X  
P3        X
P4       
P5       
P6       
P7       
P8        X
P9       
P10       
P11       
P12       
P13       
P14  X      
P15