DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Gözde Aslan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel ve sözel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 2) Çalışmalarına uygun yazı karakteri seçme, uygulama ve özgün fikirler üretme becerisi 3) Belirli bir tema dahilinde ve sınırlılığında çalışma ve çalışmayı belirlenen zaman içerisinde sonlandırma becerisi 4) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Kaligrafi dersinde öğrendiği temel bilgileri kullanarak, belirlenen bir tema üzerinde yaratıcı ve deneysel kaligrafi çalışmaları yapma. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş, ders bilgilendirmesi, karşılıklı beklentilerin tartışılması ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi. | 2. Hafta | Örnek araştırmaların sunumu, değerlendirme, tartışma. | 3. Hafta | Belirli bir tema belirleme | 4. Hafta | Eskiz çalışmaları. Eskizlerin tartışılması, seçilmesi. | 5. Hafta | Eskizlerin tartışılması, seçilmesi ve uygulama çalışmaları | 6. Hafta | Uygulama çalışmalarına devam | 7. Hafta | Son kritik | 8. Hafta | Vize (Uygulama) | 9. Hafta | Çalışmayı dijital ortama aktarma. | 10. Hafta | Çalışmayı bir grafik tasarım yöntemiyle birleştirme. | 11. Hafta | Eskizlerin tartışılması, seçilmesi ve uygulama çalışmaları. | 12. Hafta | Uygulama çalışmalarına devam. | 13. Hafta | Çalışmaların sonlandırılması. | 14. Hafta | Sergi Hazırlığı. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Brown, D. (2017). Brown Calligraphy. İrlanda: Quill Skill Publishing.
Edmonds, L. (2017). Modern Calligraphy: A Step-By-Step Guide to Mastering the Art of Creativity. London: Orion Publishing.
Gray, N. (1986). A History of Lettering, Creative Experiment and Letter Identity. London: Phaidon Press Limited.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Uygulama | 2 | 8 | 16 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |