DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Eylem Tataroğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme becerisi
2) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi
3) Görsel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi
4) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi
5) Görme becerisi
6) Tasarım alanında geçmiş ve bugün ile gelecek ilişkisini kurabilme, yorumlayabilme becerisi
7) Eleştirel düşünme becerisi
8) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
9) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi. 10) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
11) Estetik kuramlar hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi.
12) Algı ve problem çözme becerisi.
13) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi
14) Görsel iletişimde resimleme yoluyla mesaj aktarabilme becerisi.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Estetik |
DERS TANIMI | Bu derste eleştiri yöntemleri tanıtılıp, sanat eleştirisi yöntemi çağdaş sanat/tasarım kuramları üzerinden örneklenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | 1 Eleştiri nedir? Eleştiri türleri nelerdir?
| 2. Hafta | 2 Eleştiri yöntemi
| 3. Hafta | 3 19. yy. öncesi sanat eseri inceleme- Velazquez: ?Las Meninas? ve Uygulamalar
| 4. Hafta | 4 19. yy. öncesi sanat eseri inceleme- Osman Hamdi Bey: ?Kaplumbağa Terbiyecisi? ve Uygulamalar
| 5. Hafta | 5 19. yy sonrası sanat/tasarım akımları
| 6. Hafta | 6 Monet ?İzlenim/Gün Doğumu? Eleştiri Yöntemi ve Uygulamalar
| 7. Hafta | 7 Van Gogh ? Yıldızlı Gece? Eleştiri Yöntemi ve Uygulamalar
| 8. Hafta | 8 Vize
| 9. Hafta | 9 Picasso ?Guernica? Eleştiri Yöntemi ve Uygulamalar
| 10. Hafta | 10 Öğrenci proje sunumları
| 11. Hafta | 11 Öğrenci proje sunumları
| 12. Hafta | 12 Öğrenci proje sunumları
| 13. Hafta | 13 Öğrenci proje sunumları
| 14. Hafta | 14 Öğrenci proje sunumları
| 15. Hafta |
| 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Uygulama/Pratik | 1 | 30 | Proje | 1 | 50 | Devam | 1 | 5 | Örnek Olay Sunumu | 1 | 5 | Toplam(%) | | 90 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 90 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 10 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 8 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 6 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Ödevler | 3 | 6 | 18 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 2 | 2 | Proje | 2 | 10 | 20 | Uygulama | 1 | 6 | 6 | Toplam İş Yükü | | | 148 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,93 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |