Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişim kurma ve Türkçeyi etkin kullanma becerisi 2) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 3) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Tipografinin kullanımı, grafik elemanlarla arasındaki ilişkiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, programın incelenmesi, 1. projeye giriş
2. Hafta
1. proje: kişisel kitap tasarımı
3. Hafta
1. proje-araştırma sonuçlarının toplanması, tartışılması ve sunulması
4. Hafta
1. proje eskizlerin kritikleri ve tartışılması, Ön jüri
5. Hafta
1. Proje teslimi, 2. Projeye giriş:kişisel logo tasarımı
6. Hafta
2. proje kritikleri
7. Hafta
2. proje teslimi ve sunumu, *Helvetica belgeseli
8. Hafta
3.proje: Ankara'da gerçekleştirilecek olan. Ankara Uluslararası Tipografi Festivali için kurumsal çalışma
9. Hafta
Tipografik olarak Kurumsal kimlik ögelerinin oluşturulması
10. Hafta
Sınıf kritikleri
11. Hafta
Sınıf kritikleri
12. Hafta
Ara jüri
13. Hafta
Final kritikleri
14. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ganiz S., 2004, Yazı & Tasarımcıları, Kastaş Yayınevi. Gray N., 1987,History of Lettering. Boston: David Godine, Hutchinson J.,1983, Letters, New York: Van Nostrand Reinhold. İstek R., 2004, Görsel İletişimde Tipografi ve Sayfa Düzeni. Pusula Yayınevi. Sarıkavak N.M., 2004, Çağdaş Tipografinin Temelleri, Seçkin Yayınevi: Ankara. Uçar T.F., 2004, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İnkilap Yayınevi.