DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Emre Özcan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) sığınmacı ve mülteciler hukukundaki temel kavramları öğrencekler 2) sığınmacı ve mülteciler alanındaki sosyal politkaları kavrayacaklar 3) sığınmacı ve mülteci alanındaki sosyal hizmet müdahalesiini analiz edebilecekler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında sığınmacı ve mültecilere yönelik Türkiye'deki sosyal politikalar analiz edilerek bu politakalar kapsamında sosyal hizmet meslek ve disiplininin rolü tartışılacaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Mülteci, insan ticareti, göç, zorunlu göç, iltica, azınlık gibi kavramların açıklanması | 2. Hafta | Dünya'da ve Türkiye'de tarihsel dönüşüm süreçleri ekseninde göç politikaları | 3. Hafta | Göç kuramları | 4. Hafta | Mülteciler Yüksek Komiserliği Tüzüğü | 5. Hafta | Uluslararası ve ulusal sözleşmeler ve yasal düzenlemeler | 6. Hafta | Dünya'da ve Türkiye'de insan ticaretine ve mülteci sorununa ilişkin görünümler | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Kırılgan mülteci grupları | 9. Hafta | Kırılgan mülteci grupları | 10. Hafta | Sosyal hizmet uygulamalarında mülteciler ve insan ticareti mağdurları | 11. Hafta | Sosyal hizmet uygulamalarında mülteciler ve insan ticareti mağdurları | 12. Hafta | Sosyal Hizmet Uzmanının mikro, mezzo, makro düzeydeki mesleki rolü ve yaklaşım modelleri | 13. Hafta | Sosyal Hizmet Uzmanının mikro, mezzo, makro düzeydeki mesleki rolü ve yaklaşım modelleri | 14. Hafta | Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Çağlayan, S. (2006). Göç Kuramları, Göç ve Göçmen İlişkisi, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi (17), s.67-91. Erdoğan, M. (2014). Türkiye'deki Suriyeliler: Toplumsal kabul ve uyum araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Göç ve Siyaset Araştırmaları Merkezi. Duruel, M. (2017). Suriyeli sığınmacıların karşılaştığı temel sorunlar, algı ve beklentiler: Hatay örneği. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (62), 57-79. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 3 | 3 | 9 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 3 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Kısa Sınavlar | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | 12 | 2 | 24 | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 114 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |