Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SIĞINMACILARLA SOSYAL HİZMET UYGULAMALARI SH497 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Emre Özcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) sığınmacı ve mülteciler hukukundaki temel kavramları öğrencekler
2) sığınmacı ve mülteciler alanındaki sosyal politkaları kavrayacaklar
3) sığınmacı ve mülteci alanındaki sosyal hizmet müdahalesiini analiz edebilecekler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERÖnerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu ders kapsamında sığınmacı ve mültecilere yönelik Türkiye'deki sosyal politikalar analiz edilerek bu politakalar kapsamında sosyal hizmet meslek ve disiplininin rolü tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mülteci, insan ticareti, göç, zorunlu göç, iltica, azınlık gibi kavramların açıklanması
2. Hafta Dünya'da ve Türkiye'de tarihsel dönüşüm süreçleri ekseninde göç politikaları
3. Hafta Göç kuramları
4. Hafta Mülteciler Yüksek Komiserliği Tüzüğü
5. Hafta Uluslararası ve ulusal sözleşmeler ve yasal düzenlemeler
6. Hafta Dünya'da ve Türkiye'de insan ticaretine ve mülteci sorununa ilişkin görünümler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Kırılgan mülteci grupları
9. Hafta Kırılgan mülteci grupları
10. Hafta Sosyal hizmet uygulamalarında mülteciler ve insan ticareti mağdurları
11. Hafta Sosyal hizmet uygulamalarında mülteciler ve insan ticareti mağdurları
12. Hafta Sosyal Hizmet Uzmanının mikro, mezzo, makro düzeydeki mesleki rolü ve yaklaşım modelleri
13. Hafta Sosyal Hizmet Uzmanının mikro, mezzo, makro düzeydeki mesleki rolü ve yaklaşım modelleri
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇağlayan, S. (2006). Göç Kuramları, Göç ve Göçmen İlişkisi, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi (17), s.67-91.
Erdoğan, M. (2014). Türkiye'deki Suriyeliler: Toplumsal kabul ve uyum araştırması. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Göç ve Siyaset Araştırmaları Merkezi.
Duruel, M. (2017). Suriyeli sığınmacıların karşılaştığı temel sorunlar, algı ve beklentiler: Hatay örneği. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi (62), 57-79.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık339
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık236
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme12224
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü114
Toplam İş Yükü / 303,8
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6     
P7     
P8  X   X   X
P9     
P10     
P11     
P12