DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Münire Arzu İçağasıoğlu Çoban
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çevrenin insan yaşamı üzerindeki etkisini öğrenecekler. 2) sosyal hizmetin çevre sorunlarına ilişkin mikro, mezzo ve makro düzeyde müdahalelerini kavrayarak uygulayabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Sosyolojiye Giriş, Ekonomiye Giriş, Antropolojiye Giriş, Psikolojiye Giriş, İnsan Davranışı ve Sosyal Çevre I-II, Sosyal Hizmet Kuram ve Müdahalesi I, II, III
|
DERS TANIMI | Bu derste 21. yüzyılda büyüyen iklim sorunları, ekolojik krizler ve bunların birey ve toplumları etkileme biçimleri sosyal hizmet perspektifi ile ele alınmaktadır. Bu perspektif doğaya ve çevreye duyarlı yeni bir bakış açısını sosyal hizmet alanına yerleştirmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yeşil Sosyal Hizmetin tanıtımı | 2. Hafta | Yeşil Sosyal Hizmetin felsefesi, amacı ve kavramları, çevre insan sağlığı ilişkisi | 3. Hafta | İklim krizi ve iklim krizinin birey ve sosyal sistemler üzerindeki etkileri | 4. Hafta | Su sorunu. Su sorunun birey ve sosyal sistemler üzerindeki etkileri | 5. Hafta | Gıda sorunları, ucuz, ulaşılabilir, kaliteli gıda, kıtlık | 6. Hafta | Hava ve toprak kirliliği sorunu | 7. Hafta | Sürdürülebilirlik kavramı. Sosyal hizmet açısından sürdürülebilirlik | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Çevre konusuyla ilgili uluslararası ve ulusal mevzuat | 10. Hafta | Yeşil Sosyal Hizmet ve sosyal hizmetlerin sunumu | 11. Hafta | Yeşil Sosyal Hizmette bireylerin, kamunun ve STK'ların rolü | 12. Hafta | Yeşil Sosyal Hizmet odağında birey, aile ve gruplarla çalışma | 13. Hafta | Yeşil Sosyal Hizmet odağında toplumla çalışma | 14. Hafta | Türkiye'de Yeşil Sosyal Hizmete ilişkin farkındalık ihtiyacı ve yapılabilecekler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Dominelli, L. (2018). Yeşil Sosyal Hizmet: Çevre Krizlerinden Çevresel Adalete-Çeviri Editörü. Arzu İçağasıoğlu Çoban. Nika Yayınevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Mini-Sınav | 2 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 4 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 7 | 35 | Final Sınavına Hazırlık | 4 | 7 | 28 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 6 | 18 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Kısa Sınavlar | 2 | 1 | 2 | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |