DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mehmet Can Aktan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Davranışsal ve kimyasal bağımlılıkları öğreneceklerdir. 2) Bağımlı bireylerin biyo-psiko-sosyal özelliklerini ve ihtiyaçlarını anlayabileceklerdir. 3) Bağımlı bireylerle gerçekleştirilebilecek sosyal hizmet uygulamalarını öğreneceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bağımlılık ve Sosyal Hizmet dersi öğrencilerin kimyasal ve davranışsal bağımlılıkların, insanların bağımlı olmasına yol açan faktörlerin neler olduğuna, farklı yaş gruplarındaki bağımlı profillerine ilişkin anlayış geliştirmelerini ve bağımlı bireylerle uygulama yapabilme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Bağımlılığa ilişkin kavramlar | 2. Hafta | Bağımlılık türleri: Davranışsal bağımlılıklar | 3. Hafta | Bağımlılık türleri: Kimyasal bağımlılıklar | 4. Hafta | Bağımlılıkla ilişkili sosyal sorunlar: Nedenler ve sonuçlar | 5. Hafta | Türkiye ve dünyada bağımlılık: Mevcut durum, riskler, güncel tartışmalar | 6. Hafta | Bağımlı bireylerin özellikleri ve ihtiyaçları | 7. Hafta | Bağımlı bireylerin özellikleri ve ihtiyaçları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Bağımlılıkla mücadele: Kurum ve kuruluşlar, politikalar | 10. Hafta | Bağımlılıkla mücadele: Sosyal hizmet uygulamaları | 11. Hafta | Bağımlılıkla mücadele: Sosyal hizmet uygulamaları | 12. Hafta | Vaka tartışmaları | 13. Hafta | Vaka tartışmaları | 14. Hafta | Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Aktürk, İ., Bozdoğan, Ö. F., Çuhacı, G., Ögel, K., Şimşek, G. M. ve Tokluoğlu, N. (2020). Bağımlılıkta Sosyal Hizmet Uygulamaları. Yeşilay Yayınları. Eryılmaz, A. ve Deniz, M. E. (2019). Tüm Yönleriyle Bağımlılık. Pegem Akademik Yayıncılık. Yılmaz B, Bekiroğlu S. Çocukluk Döneminde Dijital Bağımlılık. In:Paslı Figen, Aslantürk Hüsnünur editors. Çocuklarla Çalışma Temel Alanlar, Uygulamalar, Güncel Tartışmalar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2020. p.357-376.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Ödev | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 5 | 5 | 25 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 4 | 5 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 7 | 7 | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Kısa Sınavlar | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | 7 | 1 | 7 | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 119 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |