DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Seda Attepe Özden
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğal felaketler, intihar, şiddet, ani ölüm ve savaş koşulları gibi çeşitli kriz durumlarınının ayırt edici niteliklerini tanımlayacaklar 2) Kriz durumlarında bireylerin ihtiyaç ve sorunlarını değerlendirecekler 3) Krize müdahale becerilerin sahip olacaklar
4) Kriz koşulları altında çalışan bir profesyonel olarak kendi psikolojik ve duygusal tepkilerinin farkına varacak ve bu duygular ile baş edebileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu ders, birey ve ailelerin karılaştıkları kriz durumlarının özel anlamı üzerinde odaklaşmaktadır. Ders içeriği, kriz olaylarının psikolojik, fizyolojik ve sosyal yönleri; krizin ve kriz içindeki bireylerin özellikleri ve bunların karşılıklı etkileşimi; kriz durumlarına sosyal hizmet müdahalesi; krize müdahalede sosyal hizmet uzmanının duygusal durumu ve bu duygunun görevine etkisi gibi konuları içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kriz Teorisi. Temel Kavramlar | 2. Hafta | Kriz Teorisi. Temel Kavramlar | 3. Hafta | Krize Müdahale Amaç ve Özellikler | 4. Hafta | Travmatik Krizler / Gelişimsel Krizler | 5. Hafta | İntihar ve İntihara Müdahale | 6. Hafta | Yas ve Yas ile Çalışma | 7. Hafta | Doğal Afetler ve Krize Müdahale | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | İnsan eliyle gerçekleşen afetler ve krize müdahale | 10. Hafta | Aile İçi Şiddet ve Şiddet Mağdurları İle Çalışma | 11. Hafta | Süreğen Travmalar ve Süreğen Travma Bölgesinde Çalışma | 12. Hafta | Travma ve TSSB ve müdahale | 13. Hafta | Krizle başa çıkma becerileri | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hoff, L. A., Hallisey, B. J. ve Hoff, M. (2009). People in crisis: Clinical and diversity perspectives (6th Ed). NY: Routledge. Machin, L. (2014). Working with Loss and Grief. A Theoretical and Practical Approach. SAGE. London. Sayıl, I. (2000). Kriz ve Krize Müdahale. A.Ü. Psikiyatrik Kriz Uygulama ve Araştırma Yayınları. Ankara. Worden, J. W. (2003). Yas Danışmanlığı ve Yas Terapisi. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları. Ankara. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 5 | 5 | 25 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 4 | 4 | 16 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 117 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,9 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |