Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
OKUL SOSYAL HİZMETİ SH467 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Mehmet Can Aktan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çocuk hakları ve eğitim hakkının önemini kavrayabilecekler
2) Eğitim politika ve programları hakkında bilgi sahibi olabilecekler
3) Öğrencilerin okul ekosisteminde karşılaştıkları problemleri öğrenebilecekler
4) Okul sosyal hizmeti ve uygulamalarını kavrayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu derste okul sosyal hizmeti, tarihsel gelişim, yasal mevzuat, mesleki roller, öğrencinin okul başarısını etkileyen psiko-sosyal sorunlar, okul ortamında öğrenci ve ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları, farklı gelişimsel özellikleri olan öğrenciler, özel gereksinimli öğrenci ve aileleri ile çalışma, örnek vakaların analizi ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Çocuk Hakları
2. Hafta Çocuk Hakları ve Eğitim Hakkı
3. Hafta Eğitim Politika ve Programları
4. Hafta Eğitim Politika ve Programları
5. Hafta Öğrencilerin Okul Ekosisteminde Karşılaştıkları Problemler
6. Hafta Öğrencilerin Okul Ekosisteminde Karşılaştıkları Problemler
7. Hafta Öğrencilerin Okul Ekosisteminde Karşılaştıkları Problemler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Temel Bilgiler
10. Hafta Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve Sorumlulukları
11. Hafta Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması
12. Hafta Okul Sosyal Hizmeti Uygulamaları
13. Hafta Vaka İncelemesi ve Role-Play Uygulamaları
14. Hafta Vaka İncelemesi ve Role-Play Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAktan, M. C. Türkiye'de Okul Sosyal Hizmetinin Yapılandırılması: Gereksinimler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gece Kitaplığı, 2018.
Dupper, D. R. School Social Work: Skills&Interventions for Effective Practice. John Wiley&Sons, Inc. USA, 2003.
Kılıççı, Y., Okulda Ruh Sağlığı, Ankara, Şafak Matbaacılık, 1992.
Rose, S.R., Group Work with Children and Adolescent: Prevention and Intervention in School and Community Systems,Thousand Oaks, California, Sage Publications, 1998.
Openshaw, L. Social Work in Schools. Principles and Practice. The Guilford Press, 2008.
Kurtz P. D. Richard Bart P."Parent Involvement: Cornerstone of School Social Work Practice". Social Work. Sep. 1989.34.5;Proquest Social Science Journals.
Duman, N. Okullarda Çete Gruplarındaki Gençlerin Özellikleri Ve Bu Gruplara İlişkin Yapılabilecek Müdahaleler. Ders Notları.
Ozbesler, C., Duyan, V. Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim, 2009, Cilt 34, Sayı 154.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık4520
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık3412
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler144
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu3412
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü121,5
Toplam İş Yükü / 304,05
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2    X    
P3        X
P4  X   X   X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9        X
P10       
P11       
P12