Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çocuk hakları ve eğitim hakkının önemini kavrayabilecekler 2) Eğitim politika ve programları hakkında bilgi sahibi olabilecekler 3) Öğrencilerin okul ekosisteminde karşılaştıkları problemleri öğrenebilecekler 4) Okul sosyal hizmeti ve uygulamalarını kavrayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu derste okul sosyal hizmeti, tarihsel gelişim, yasal mevzuat, mesleki roller, öğrencinin okul başarısını etkileyen psiko-sosyal sorunlar, okul ortamında öğrenci ve ailelere yönelik sosyal hizmet uygulamaları, farklı gelişimsel özellikleri olan öğrenciler, özel gereksinimli öğrenci ve aileleri ile çalışma, örnek vakaların analizi ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Çocuk Hakları
2. Hafta
Çocuk Hakları ve Eğitim Hakkı
3. Hafta
Eğitim Politika ve Programları
4. Hafta
Eğitim Politika ve Programları
5. Hafta
Öğrencilerin Okul Ekosisteminde Karşılaştıkları Problemler
6. Hafta
Öğrencilerin Okul Ekosisteminde Karşılaştıkları Problemler
7. Hafta
Öğrencilerin Okul Ekosisteminde Karşılaştıkları Problemler
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okul Sosyal Hizmeti Hakkında Temel Bilgiler
10. Hafta
Okul Sosyal Hizmet Uzmanının Rol ve Sorumlulukları
11. Hafta
Okul Sosyal Hizmetinde Ekip Çalışması
12. Hafta
Okul Sosyal Hizmeti Uygulamaları
13. Hafta
Vaka İncelemesi ve Role-Play Uygulamaları
14. Hafta
Vaka İncelemesi ve Role-Play Uygulamaları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aktan, M. C. Türkiye'de Okul Sosyal Hizmetinin Yapılandırılması: Gereksinimler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Gece Kitaplığı, 2018. Dupper, D. R. School Social Work: Skills&Interventions for Effective Practice. John Wiley&Sons, Inc. USA, 2003. Kılıççı, Y., Okulda Ruh Sağlığı, Ankara, Şafak Matbaacılık, 1992. Rose, S.R., Group Work with Children and Adolescent: Prevention and Intervention in School and Community Systems,Thousand Oaks, California, Sage Publications, 1998. Openshaw, L. Social Work in Schools. Principles and Practice. The Guilford Press, 2008. Kurtz P. D. Richard Bart P."Parent Involvement: Cornerstone of School Social Work Practice". Social Work. Sep. 1989.34.5;Proquest Social Science Journals. Duman, N. Okullarda Çete Gruplarındaki Gençlerin Özellikleri Ve Bu Gruplara İlişkin Yapılabilecek Müdahaleler. Ders Notları. Ozbesler, C., Duyan, V. Okul Ortamlarında Sosyal Hizmet. Eğitim ve Bilim, 2009, Cilt 34, Sayı 154.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Diğer
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
4
5
20
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
3
4
12
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
4
4
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
3
4
12
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
121,5
Toplam İş Yükü / 30
4,05
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ