Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yaşlılık döneminin ayırt edici özelliklerini kavrayacaklar 2) Yaşlıların psiko-sosyal ve ekonomik sorun ve ihtiyaçlarını saptayabilecekler 3) Yaşlıların sorun ve ihtiyaçlarına yönelik var olan hizmet modellerini çeşitli boyutları ile tanımlayabilecekler 4) Yaşlılara yönelik sosyal hizmet müdahalesinin aşamalarını gerçekleştirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu ders, gerontolojik sosyal hizmet için gerekli temel bilgi ve becerileri işlemek üzere tasarlanmıştır. Ders içeriğinde gerontoloji ve gerontolojik sosyal hizmet kavramları; yaşlıları etkileyen biyolojik, psikolojik, sosyolojik, politik ve ekonomik etkenler; yaşlıların karşılaştığı psiko-sosyal sorunlar; gerontolojik sosyal hizmet kapsamında müdahale yöntem ve tekniklerine ilişkin konular yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Gerontoloji ve Gerontolojik Sosyal Hizmet Kavramsal Çerçeve.
2. Hafta
Yaşlılık, Yaşlılık Dönemi Psiko-Sosyal Gelişimsel Özellikleri.
3. Hafta
Yaşlılıkta Psiko Sosyal ve Ekonomik Gereksinimler ve Sorunlar.
Evde Bakım Hizmetleri ve Sosyal Hizmet Uygulamaları.
12. Hafta
Korunmaya Muhtaç Yaşlılar ve Sosyal Hizmet/ Huzurevlerinde Sosyal Hizmet Uygulamaları: Sorunlar ve Yeni Yönelimler.
13. Hafta
Avrupa Ülkelerinde Yaşlılara Yönelik Hizmetler ve Sosyal Hizmet, Ülkemizde Yaşlı Refahı Alanı ve Yaşlılara Yönelik Politikalar
14. Hafta
Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çağlar, T.(2017). Yaşlı Bakımı Modeller Ve Uygulamalar. Nika Yayınevi: Ankara. Saygıl,S.(2015). Yaşlılık Psikolojisi. Türdav Yayınları. Ceylan, H.(2015). Modern Hayat ve Yaşlılık. Nobel Akademik Yayıncılık. Emiroğlu, Vedia, Yaşlılık ve Yaşlının Sosyal Uyumu, Ankara, Şafak Matbaacılık Ltd. Şti., 1995. Erkan, Gönül, Vedat Işıkhan, (eds.). Antropoloji ve Yaşlılık, Ankara, H.Ü. Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No 6, 2000. Gökçe-Kutsal, Yeşim (ed.), Geriatri 2002, İstanbul, H.Ü. GEBAM, 2002. Koşar, Nesrin G., Sosyal Hizmetlerde Yaşlı Refahı Alanı, Ankara, Şafak Matbaacılık, 1996.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
20
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
2
28
Final Sınavına Hazırlık
6
5
30
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
5
4
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
8
8
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ