Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Afetlere ilişkin tanım ve yaklaşımları kavrayacak 2) Afetlerde sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirmek için gerekli teknikleri öğrenecekler 3) Psikolojik travma kavramını tanıyacak ve travma ile çalışabilmek için bakış açısı kazanacak, 4) Afet yönetimi konusunda gerekli bilgileri tanımlayacak 5) Yeşil sosyal hizmet kavramını tanıyacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders öğrencilerin afet öncesinde, sırasında ve sonrasında gerçekleştirilen sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi, beceri ve değer temeli sağlamak amacındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı, afetlere ilişkin tanım ve yaklaşımlar
2. Hafta
Afet Yönetimi, Türkiye Afet Müdahale Planı
3. Hafta
Afet öncesi dönemde sosyal hizmet- I
4. Hafta
Afet öncesi dönemde sosyal hizmet- II
5. Hafta
Afet sırasında sosyal hizmet uygulamaları
6. Hafta
Temel ilkyardım eğitimi
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Afet sonrası dönemde sosyal hizmet
9. Hafta
Afet sonrası dönemde sosyal hizmet ve özel gereksinimli bireylerle sosyal hizmet uygulamaları
10. Hafta
Psikolojik travmanın tanımı ve kapsamı
11. Hafta
Psikolojik travma ile çalışmada sosyal hizmet ilkeleri
12. Hafta
Yeşil sosyal hizmet-I
13. Hafta
Yeşil sosyal hizmet-II
14. Hafta
Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Yıldırım, Ş. (2016). Sosyal Hizmette Krize Müdahale Yaklaşımının Kullanımı Krize Müdahale. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4). Akyıldız, N. A., Gürboğa, Ş., & Gürboğa, C. Yaşlı AfetzedelerinGeçici Barınma İhtiyaçlarının Karşılanması Üzerine Örnek BirÇalışma: Kahramanmaraş-Elbistan Prefabrik Huzurevi Kompleksi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(41), 325-338. Kırıkkaya, E. B., & Gerdan, S. (2018). Engelli Ve Engelli Adayı Bireylerin Bir Afet Anında Nasıl Davranacaklarına İlişkin Görüşleri. Dirençlilik Dergisi. 2(2),123-129. Artan, T., & Kıvanç, U. İklim Mültecileri Bağlamında Yeşil Sosyal Hizmet Üzerine Bir Tartışma. Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(4), 171-184.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
14
1
14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
5
5
25
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
4
4
16
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
30
30
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ