Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
AFETLERDE SOSYAL HİZMET SH359 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Merve Deniz Pak Güre
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Afetlere ilişkin tanım ve yaklaşımları kavrayacak
2) Afetlerde sosyal hizmet uygulaması gerçekleştirmek için gerekli teknikleri öğrenecekler
3) Psikolojik travma kavramını tanıyacak ve travma ile
çalışabilmek için bakış açısı kazanacak,
4) Afet yönetimi konusunda gerekli bilgileri tanımlayacak
5) Yeşil sosyal hizmet kavramını tanıyacaklardır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin afet öncesinde, sırasında ve sonrasında gerçekleştirilen sosyal hizmet uygulamaları hakkında bilgi, beceri ve değer temeli sağlamak amacındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı, afetlere ilişkin tanım ve yaklaşımlar
2. Hafta Afet Yönetimi, Türkiye Afet Müdahale Planı
3. Hafta Afet öncesi dönemde sosyal hizmet- I
4. Hafta Afet öncesi dönemde sosyal hizmet- II
5. Hafta Afet sırasında sosyal hizmet uygulamaları
6. Hafta Temel ilkyardım eğitimi
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Afet sonrası dönemde sosyal hizmet
9. Hafta Afet sonrası dönemde sosyal hizmet ve özel gereksinimli bireylerle sosyal hizmet uygulamaları
10. Hafta Psikolojik travmanın tanımı ve kapsamı
11. Hafta Psikolojik travma ile çalışmada sosyal hizmet ilkeleri
12. Hafta Yeşil sosyal hizmet-I
13. Hafta Yeşil sosyal hizmet-II
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARYıldırım, Ş. (2016). Sosyal Hizmette Krize Müdahale Yaklaşımının Kullanımı Krize Müdahale. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(4).
Akyıldız, N. A., Gürboğa, Ş., & Gürboğa, C. Yaşlı AfetzedelerinGeçici Barınma İhtiyaçlarının Karşılanması Üzerine Örnek BirÇalışma: Kahramanmaraş-Elbistan Prefabrik Huzurevi
Kompleksi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(41), 325-338.
Kırıkkaya, E. B., & Gerdan, S. (2018). Engelli Ve Engelli Adayı Bireylerin Bir Afet Anında Nasıl Davranacaklarına İlişkin Görüşleri. Dirençlilik Dergisi. 2(2),123-129.
Artan, T., & Kıvanç, U. İklim Mültecileri Bağlamında Yeşil Sosyal Hizmet Üzerine Bir Tartışma. Journal of Current Researches on Social Sciences, 7(4), 171-184.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık14114
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık5525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık4416
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X        
P3  X   X   X    
P4  X   X   X    
P5  X        
P6         
P7         
P8  X   X      
P9  X        
P10         
P11         
P12