Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GENÇLERLE SOSYAL HİZMET SH354 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Merve Deniz Pak Güre
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gençlerin psikososyal ihtiyaç ve sorunlarını anlayacaklar
2) Çeşitli özelliklere sahip gençleri değerlendirecek; uygun sosyal hizmet müdahaleleri planlayabilecekler
3) Gençlere yönelik farklı sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini kullanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu ders, gençler ve aileleri ile eko-sistem temelinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları üzerinde odaklaşmaktadır. Ders içeriğinde, geçlerin ve ailelerinin ihtiyaç ve sorunları, Türkiye'deki gençlik refahı ve hizmetler, gençlik sorunları ile ilgili, müdahale stratejilerinin değerlendirilmesi, gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi gibi konular yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta Gençlik Döneminin Özellikleri
3. Hafta Y ve Z kuşağının özellikleri
4. Hafta Dünyada ve Türkiye?de gençlik politikaları
5. Hafta Gençlikte riskler ve koruyucu faktörler
6. Hafta Gençlikte ruh sağlığı sorunları
7. Hafta Okuyan ve çalışan gençlik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Genç suçluluğu
10. Hafta Gençlik döneminde cinsel sağlık
11. Hafta Gençlerle sosyal hizmet müdahalesi ilkeleri-Öğrenci sunumları (Öfke, hüzün ve yas)
12. Hafta Gençlik dönemi sorunları- I (Utangaçlık, özsaygı, kaygı)
13. Hafta Gençlik dönemi sorunları- II(Gelecek kaygısı)
14. Hafta Gençlik dönemi sorunları- III (Cinsel travma, yeme bozuklukları)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCaregiver Understanding of Adolescent Development in Residential Treatment. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, Kools&Spiers, 15(4)20220, s. 151-162.
Pathways of Adolescent Health: Early Intervention. Journal of Adolescent Health, Johnson, 31, 2002, s.240-250.
Implications for Developmental Theories for Counselling Adolescents in Groups. Adolescence, Ball. 14(55),1979, s.529.
In search of how people change: Applications to addictive behaviors. The American Psychologist (0003-066X). Prochaska, 1994, 30(9), 1834-1847.
Delinquency and Antisocial Behavior: A Review of Family Processes and Intervention Research. Social Service Review, Smith&Stern. 71(3): 382-420, 1997.
Self-Perception in Late Adolescence: An Interactive Perspective. Adolescence, Klein, 30(119), 579.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık5525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık4416
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Uygulama
Tez Önerisi Hazırlama
Tez Araştırması
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X    
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X    
P6     
P7     
P8     
P9     
P10  X    
P11     
P12