Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gençlerin psikososyal ihtiyaç ve sorunlarını anlayacaklar 2) Çeşitli özelliklere sahip gençleri değerlendirecek; uygun sosyal hizmet müdahaleleri planlayabilecekler 3) Gençlere yönelik farklı sosyal hizmet yöntem ve tekniklerini kullanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu ders, gençler ve aileleri ile eko-sistem temelinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları üzerinde odaklaşmaktadır. Ders içeriğinde, geçlerin ve ailelerinin ihtiyaç ve sorunları, Türkiye'deki gençlik refahı ve hizmetler, gençlik sorunları ile ilgili, müdahale stratejilerinin değerlendirilmesi, gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi gibi konular yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı
2. Hafta
Gençlik Döneminin Özellikleri
3. Hafta
Y ve Z kuşağının özellikleri
4. Hafta
Dünyada ve Türkiye?de gençlik politikaları
5. Hafta
Gençlikte riskler ve koruyucu faktörler
6. Hafta
Gençlikte ruh sağlığı sorunları
7. Hafta
Okuyan ve çalışan gençlik
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Genç suçluluğu
10. Hafta
Gençlik döneminde cinsel sağlık
11. Hafta
Gençlerle sosyal hizmet müdahalesi ilkeleri-Öğrenci sunumları (Öfke, hüzün ve yas)
12. Hafta
Gençlik dönemi sorunları- I (Utangaçlık, özsaygı, kaygı)
13. Hafta
Gençlik dönemi sorunları- II(Gelecek kaygısı)
14. Hafta
Gençlik dönemi sorunları- III (Cinsel travma, yeme bozuklukları)
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Caregiver Understanding of Adolescent Development in Residential Treatment. Journal of Child and Adolescent Psychiatric Nursing, Kools&Spiers, 15(4)20220, s. 151-162. Pathways of Adolescent Health: Early Intervention. Journal of Adolescent Health, Johnson, 31, 2002, s.240-250. Implications for Developmental Theories for Counselling Adolescents in Groups. Adolescence, Ball. 14(55),1979, s.529. In search of how people change: Applications to addictive behaviors. The American Psychologist (0003-066X). Prochaska, 1994, 30(9), 1834-1847. Delinquency and Antisocial Behavior: A Review of Family Processes and Intervention Research. Social Service Review, Smith&Stern. 71(3): 382-420, 1997. Self-Perception in Late Adolescence: An Interactive Perspective. Adolescence, Klein, 30(119), 579.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
5
5
25
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
4
4
16
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
30
30
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Uygulama
Tez Önerisi Hazırlama
Tez Araştırması
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ