DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Münire Arzu İçağasıoğlu Çoban Doktor Öğretim Üyesi Emre Özcan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal hizmet uygulamalarındaki etik ilkeleri anlayabilecekler, sosyal hizmetin değer temelini öğrenebileceklerdir. 2) Etik ikilemleri anlayabilecek ve çözüm yollarını tasarlayabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Sosyal Hizmet Etiği dersinin amacı öğrencilerin sosyal hizmet etiğinin tarihi gelişimini ve felsefi temellerini, sosyal hizmetin değer temelini öğrenmelerini, uygulamada karşılaşılabilecek etik ikilemleri anlamalarını ve etik karar vermeyi öğrenmelerini sağlamaktır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Etik ve Ahlak Kavramları | 2. Hafta | Felsefi Etik Yaklaşımlar | 3. Hafta | Felsefi Etik Yaklaşımlar | 4. Hafta | Sosyal Hizmet Etiğinin Gelişimi | 5. Hafta | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Etik İlkeler | 6. Hafta | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Etik İlkeler | 7. Hafta | Sosyal Hizmet Uzmanlarının Etik Davranma Sorumlulukları | 8. Hafta | Arasınav | 9. Hafta | Sosyal Hizmetin Değer Temeli | 10. Hafta | Sosyal Hizmetin Değer Temeli | 11. Hafta | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Karşılaşılan Etik İkilemler ve Karar Verme | 12. Hafta | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Karşılaşılan Etik İkilemler ve Karar Verme | 13. Hafta | Vaka Tartışmaları | 14. Hafta | Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kuçuradi, İ. (2000). Felsefi Etik ve Meslek Etikleri. H. Tepe (Ed.). Etik ve Meslek Etikleri (s. 17-32). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu. Özateş, Ö. S. (2010). Sosyal Hizmet Etiğinin Felsefi Temelleri, Toplum ve Sosyal Hizmet, 21(1), s.85-97 Thompson, N. (2013). Değer Temeli. Kuram ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak (s. 154-182). Ankara: Dipnot Yayınları. Acar, H., İçağasıoğlu Çoban, A. & Polat, G. (2017). Sosyal Hizmetlerde Yanlış Uygulamalar, Etik İhlaller ve Sorunlara İlişkin Bir Araştırma. Türkiye Felsefe Kurumu Derneği - Nisan 2017, Ankara
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 50 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Ders Saati | 14 | 2,5 | 35 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Kısa Sınavlar | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 61 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 2,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 2 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |