Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL HİZMET ETİĞİ SH350 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 0 2

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS2
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Münire Arzu İçağasıoğlu Çoban
Doktor Öğretim Üyesi Emre Özcan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal hizmet uygulamalarındaki etik ilkeleri anlayabilecekler, sosyal hizmetin değer temelini öğrenebileceklerdir.
2) Etik ikilemleri anlayabilecek ve çözüm yollarını tasarlayabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMISosyal Hizmet Etiği dersinin amacı öğrencilerin sosyal hizmet etiğinin tarihi gelişimini ve felsefi temellerini, sosyal hizmetin değer temelini öğrenmelerini, uygulamada karşılaşılabilecek etik ikilemleri anlamalarını ve etik karar vermeyi öğrenmelerini sağlamaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Etik ve Ahlak Kavramları
2. Hafta Felsefi Etik Yaklaşımlar
3. Hafta Felsefi Etik Yaklaşımlar
4. Hafta Sosyal Hizmet Etiğinin Gelişimi
5. Hafta Sosyal Hizmet Uygulamalarında Etik İlkeler
6. Hafta Sosyal Hizmet Uygulamalarında Etik İlkeler
7. Hafta Sosyal Hizmet Uzmanlarının Etik Davranma Sorumlulukları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Sosyal Hizmetin Değer Temeli
10. Hafta Sosyal Hizmetin Değer Temeli
11. Hafta Sosyal Hizmet Uygulamalarında Karşılaşılan Etik İkilemler ve Karar Verme
12. Hafta Sosyal Hizmet Uygulamalarında Karşılaşılan Etik İkilemler ve Karar Verme
13. Hafta Vaka Tartışmaları
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKuçuradi, İ. (2000). Felsefi Etik ve Meslek Etikleri. H. Tepe (Ed.). Etik ve Meslek Etikleri (s. 17-32). Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu.
Özateş, Ö. S. (2010). Sosyal Hizmet Etiğinin Felsefi Temelleri, Toplum ve Sosyal Hizmet, 21(1), s.85-97
Thompson, N. (2013). Değer Temeli. Kuram ve Uygulamada Sosyal Hizmeti Anlamak (s. 154-182). Ankara: Dipnot Yayınları.
Acar, H., İçağasıoğlu Çoban, A. & Polat, G. (2017). Sosyal Hizmetlerde Yanlış Uygulamalar, Etik İhlaller ve Sorunlara İlişkin Bir Araştırma. Türkiye Felsefe Kurumu Derneği - Nisan 2017, Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık224
Ders Saati142,535
Ara Sınava Hazırlık224
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü61
Toplam İş Yükü / 302,03
Dersin AKTS Kredisi2
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2   
P3  X   X
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12