DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Merve Deniz Pak Güre Öğretim Görevlisi Zilan Uğurlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak 2) Mesleki görüşmenin temel çerçevesini öğrenmek
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders öğrencilerin sosyal hizmet alanında mesleki görüşmenin yapabilmeye ilişkin ilke ve tekniklerini öğrenmelerini sağlamak, bilgi ve beceri repertuarını geliştirmek amacındadır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı ve oryantasyon | 2. Hafta | Mesleki görüşmeye giriş | 3. Hafta | Mesleki görüşmenin temel kavramları ve ilkeleri-I | 4. Hafta | Mesleki görüşmenin temel kavramları ve ilkeleri-II | 5. Hafta | Görüşme tekniklerine giriş-I | 6. Hafta | Görüşme tekniklerine giriş-II | 7. Hafta | Ara sınav | 8. Hafta | İyi bir mesleki görüşmenin temelleri | 9. Hafta | Görüşme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar-I | 10. Hafta | Görüşme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar-II | 11. Hafta | Özel gereksinim gruplarıyla görüşme-I | 12. Hafta | Özel gereksinim gruplarıyla görüşme-II | 13. Hafta | Grup iletişimi | 14. Hafta | Genel değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Erkan, G. (1997). Sosyal hizmette mülakat. Ankara: Şafak Matbaacılık. Erkan, G. (2004). Cinsel yönden istismar edilen çocuklarla mülakat. Toplum ve Sosyal Hizmet. 15 (1), s. 9-14. Erükçü, G. ve Akbaş, E. (2013). Mağdur çocuklarla adli mülakat teknikleri. Toplum ve Sosyal Hizmet. 24 (1), s. 199-208. Kadushin, A. ve Kadushin, G. (2016). Sosyal hizmet görüşme teknikleri. (Çev. Ed. Ö. Karakuş ve Y. Özdemir), Ankara: Nika Yayınları. Rosenberg, M. B. (2014). Şiddetsiz iletişim: Bir yaşam dili. Ankara: Remzi Kitabevi. Sheafor, B. ve Horejsi, C. (2014). Sosyal hizmet uygulaması: Temel teknikler ve ilkeler. Ankara: Nika Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Ders Saati | 14 | 2,5 | 35 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 2 | 4 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 30 | 30 | Proje | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 91 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |