Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SOSYAL HİZMET UYGULAMALARINDA GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ SH331 Beşinci Yarıyıl (Güz) 2 + 0 3

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS3
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Merve Deniz Pak Güre
Öğretim Görevlisi Zilan Uğurlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görüşme teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
2) Mesleki görüşmenin temel çerçevesini öğrenmek
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders öğrencilerin sosyal hizmet alanında mesleki görüşmenin yapabilmeye ilişkin ilke ve tekniklerini öğrenmelerini sağlamak, bilgi ve beceri repertuarını geliştirmek amacındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ve oryantasyon
2. Hafta Mesleki görüşmeye giriş
3. Hafta Mesleki görüşmenin temel kavramları ve ilkeleri-I
4. Hafta Mesleki görüşmenin temel kavramları ve ilkeleri-II
5. Hafta Görüşme tekniklerine giriş-I
6. Hafta Görüşme tekniklerine giriş-II
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta İyi bir mesleki görüşmenin temelleri
9. Hafta Görüşme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar-I
10. Hafta Görüşme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar-II
11. Hafta Özel gereksinim gruplarıyla görüşme-I
12. Hafta Özel gereksinim gruplarıyla görüşme-II
13. Hafta Grup iletişimi
14. Hafta Genel değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARErkan, G. (1997). Sosyal hizmette mülakat. Ankara: Şafak Matbaacılık.
Erkan, G. (2004). Cinsel yönden istismar edilen çocuklarla mülakat. Toplum ve Sosyal Hizmet. 15 (1), s. 9-14.
Erükçü, G. ve Akbaş, E. (2013). Mağdur çocuklarla adli mülakat teknikleri. Toplum ve Sosyal Hizmet. 24 (1), s. 199-208.
Kadushin, A. ve Kadushin, G. (2016). Sosyal hizmet görüşme teknikleri. (Çev. Ed. Ö. Karakuş ve Y. Özdemir), Ankara: Nika Yayınları.
Rosenberg, M. B. (2014). Şiddetsiz iletişim: Bir yaşam dili. Ankara: Remzi Kitabevi.
Sheafor, B. ve Horejsi, C. (2014). Sosyal hizmet uygulaması: Temel teknikler ve ilkeler. Ankara: Nika Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık224
Ders Saati142,535
Ara Sınava Hazırlık224
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Proje
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü91
Toplam İş Yükü / 303,03
Dersin AKTS Kredisi3
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9  X   X
P10  X  
P11  X   X
P12