Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal hizmet bilim ve mesleğinde sosyal politika ve planlamanın yerini kavrayabilecekler 2) Sosyal politika kavramının tarihsel gelişimini öğrenebilecekler 3) Sosyal politika kuramlarını öğrenebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilere sosyal politika ve planlama konularında temel nitelikte bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Ders içeriğinde, sosyal politika ve sosyal planlama kavramlarının analizi; sosyal politika, sosyal planlama ve sosyal hizmet arasındaki kavramsal ilişki; sosyal politika ve planlamanın sosyal hizmet açısından önemi; sosyal politika ve sosyal planlama yaklaşımları; sosyal politika ve sosyal planlamayı etkileyen ulusal ve uluslararası güçler; refah kavramı çerçevesinde Türkiye'nin "beş yıllık kalkınma planları"nın değerlendirilmesi gibi konular yer almaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sosyal politikanın tarihsel gelişiminin analizi
2. Hafta
Sosyal politika kuramları
3. Hafta
Sosyal politika kuramları
4. Hafta
Sosyal politikanın belirgin alanları : gelir dağılımı, istihdam, sosyal güvenlik, konut, eğitim
5. Hafta
Sosyal politikanın belirgin alanları : sağlık, sosyal güvenlik, adli hizmetler, sosyal hizmetler
6. Hafta
Sosyal hizmetlerin örgütlenmesi ve hizmet sunum sistemi
7. Hafta
Sosyal politikayı biçimlendiren temel düşünce akımları
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Sosyal politikayı biçimlendiren temel düşünce akımları
10. Hafta
Türkiye'de toplumsal politikanın tarihsel gelişimi
11. Hafta
Türkiye'de toplumsal politikanın tarihsel gelişimi
12. Hafta
Türkiye'de toplumsal politikanın tarihsel gelişimi
13. Hafta
Türkiye'de toplumsal politikanın tarihsel gelişimi
14. Hafta
Türkiye'de toplumsal politikanın tarihsel gelişimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Abromovitz, Mimi (1983) "Everyone is on Welfare: The Role of Redistribution in Social Policy Revisited."Social Work, 28,6:440-445. Bouldıng, Kenneth E (1967) "The Boundaries of Social Policy." Social Work, 12,1:3-11. Dolgoff, Ralph L. (1992) "Clinicians as Policymakers." Social Casework: The Journal of Contemporary Social Work, 62,5:284- 292. Humpreys, N.A. ve D. S. LAKE (1993) "İntegrating Policy and Practice: The Contribution of Clinical Social Work." Smith College Studies in Social Work, 63,2:177-185. Jansson, Bruce S. (1990) Social Welfare Policy:From Theory to Practice. Wadsworth Publishing Company, Belmont, California. Wyers, Norman L (1991)"Policy- Practice in Social Work : Models and Issues." Journal of Social Work Education, 27,3:241-250.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
3
3
9
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
3
6
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
12
2
24
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
128
Toplam İş Yükü / 30
4,26
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ