DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan hakları kavramının tarihsel gelişimini öğrenecekler 2) İnsan hakları sözleşmelerine dair bilgi edinecekler 3) İnsan hakları ihlallerini yorumlayacaklar 4) İnsan haklarının sosyal hizmet mesleğinin neden temelini oluşturduğunu ve sosyal hizmet uygulamalarının insan hakları odağında nasıl gerçekleştirildiğini kavrayacaklar 5) Sosyal hizmet etiğini kavrayabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu derste, hak, adalet, eşitlik, demokrasi ve özgürlük kavramlarının insan hakları söyleminde ele alınış süreci, birinci, ikinci ve üçüncü kuşak haklar, insan hakları sözleşmeleri ve üç kuşak hakkın sosyal hizmet disiplini içinde nasıl konumlandığı ve hak temelli yaklaşım çerçevesinde sosyal hizmet uygulamaları etraflı bir şekilde incelenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İnsan haklarının kavram seti | 2. Hafta | İnsan hakları kavramının tarihsel gelişimi ve sınıflandırılması | 3. Hafta | İnsan hakları ve ideolji | 4. Hafta | İnsan hakları, devlet ve sivil toplum | 5. Hafta | İnsan hakları ve medya | 6. Hafta | İnsan hakları ve toplumsal cinsiyet | 7. Hafta | Sosyal hizmet meslek ve disiplininin insan hakları temeli | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Avrupa Konseyi ve Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi | 10. Hafta | Türkiye'nin insan hakları karnesi | 11. Hafta | Temel insan hakları sözleşmelerinin irdelenmesi | 12. Hafta | Temel insan hakları sözleşmelerinin irdelenmesi | 13. Hafta | Sosyal hizmet ve sosyal eylem | 14. Hafta | Sosyal hizmet etiği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | YILDIZ Mustafa. 2002. Alternatif İnsan Hakları Kuramı. İstanbul: Anka Yayınları. KABOĞLU Ö. 2003. İbrahim. Hangi İnsan Hakları?. İstanbul: İmge Kitabevi. ÇÜÇEN Kadir. 2011. İnsan Hakları. İstanbul: Marmara Kitap Merkezi Yayınları. KUÇURADİ İoanna. 2011. İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları. İstanbul: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 3 | 3 | 9 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 3 | 6 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Kısa Sınavlar | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | 12 | 2 | 24 | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 114 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,8 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |