Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT VE SOSYAL HİZMET SH132 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Seval Bekiroğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanat ve sanat kollarını tanımlayabilecekler
2) Sanatın insan yaşamındaki rolünü ve önemini kavrayabilecekler
3) Sanatın sosyal hizmet uygulamalarındaki yerini ve önemini kavrayabilecekler
4) Sanatın geliştirici, değiştirici ve tedavi edici gücünü sosyal hizmet uygulamalarına aktarma becerisi kazanabilecekler
5) Sanat eserlerini sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders yazın sisteminde ve çeşitli sanat dallarında sosyal hizmete ilişkin olarak ele alınmış olan konuların bulunması, incelenmesi, analizinin yapılmasını içeren; öğrencinin sosyal hizmet konularıyla tanışmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı ve beklentilerin tartışılması
2. Hafta Sanata Dair Kavramsal Çerçeve ve Tarihsel Süreç Sanatın İnsan Yaşamındaki Rolü ve Önemi
3. Hafta Sanatın Sosyal Hizmet Uygulamalarındaki Yeri
4. Hafta Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Portakallar ve Günışığı
5. Hafta Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Green Book
6. Hafta Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Adu
7. Hafta Kitaplarda Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Uçurtma Avcısı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Joker
10. Hafta Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Danish Girl
11. Hafta Kitaplarda Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Mucize
12. Hafta Sanatın Geliştirici, Değiştirici ve Tedavi Edici Gücünü Sosyal Hizmet Uygulamalarına Aktarma: Çocuk İhmal ve İstismar Alanı
13. Hafta Sanatın Geliştirici, Değiştirici ve Tedavi Edici Gücünü Sosyal Hizmet Uygulamalarına Aktarma: Ruh Sağlığı Alanı
14. Hafta Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSarı, E. (2018). Sanat Olgusunun Tarihsel Süreçte Değişen Tanımı, İşlevi ve Değeri Üzerine.?Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,?45, 131-154.
Akkuş, Ü. (2007). Müziğin insan sağlığı üzerindeki yeri ve önemi.?Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi,?2(1), 98-103.
Mercin, L., & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği.?Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (9), 14-20.
Hasgül, E. (2016). Sosyal Hizmet Uygulamalarında Sanatın Önemi.?International Journal of Innovative Research in Education,?3(2), 55-60.
Sayar, Ö. Ö. (2005). Sanat ve İnsana Yardım.?Toplum ve Sosyal Hizmet,?16(2), 121-134.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev5100
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14114
Final Sınavına Hazırlık5525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık4416
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3      X   X   X
P4  X     X   X   X
P5         
P6         
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12