Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sanat ve sanat kollarını tanımlayabilecekler 2) Sanatın insan yaşamındaki rolünü ve önemini kavrayabilecekler 3) Sanatın sosyal hizmet uygulamalarındaki yerini ve önemini kavrayabilecekler 4) Sanatın geliştirici, değiştirici ve tedavi edici gücünü sosyal hizmet uygulamalarına aktarma becerisi kazanabilecekler 5) Sanat eserlerini sosyal hizmet bakış açısıyla değerlendirebileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders yazın sisteminde ve çeşitli sanat dallarında sosyal hizmete ilişkin olarak ele alınmış olan konuların bulunması, incelenmesi, analizinin yapılmasını içeren; öğrencinin sosyal hizmet konularıyla tanışmasını sağlamayı amaçlamaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı ve beklentilerin tartışılması
2. Hafta
Sanata Dair Kavramsal Çerçeve ve Tarihsel Süreç Sanatın İnsan Yaşamındaki Rolü ve Önemi
3. Hafta
Sanatın Sosyal Hizmet Uygulamalarındaki Yeri
4. Hafta
Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Portakallar ve Günışığı
5. Hafta
Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Green Book
6. Hafta
Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Adu
7. Hafta
Kitaplarda Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Uçurtma Avcısı
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Joker
10. Hafta
Filmlerde Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Danish Girl
11. Hafta
Kitaplarda Sosyal Sorunlar ve Sosyal Hizmet: Mucize
12. Hafta
Sanatın Geliştirici, Değiştirici ve Tedavi Edici Gücünü Sosyal Hizmet Uygulamalarına Aktarma: Çocuk İhmal ve İstismar Alanı
13. Hafta
Sanatın Geliştirici, Değiştirici ve Tedavi Edici Gücünü Sosyal Hizmet Uygulamalarına Aktarma: Ruh Sağlığı Alanı
14. Hafta
Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Sarı, E. (2018). Sanat Olgusunun Tarihsel Süreçte Değişen Tanımı, İşlevi ve Değeri Üzerine.?Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,?45, 131-154. Akkuş, Ü. (2007). Müziğin insan sağlığı üzerindeki yeri ve önemi.?Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi,?2(1), 98-103. Mercin, L., & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği.?Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (9), 14-20. Hasgül, E. (2016). Sosyal Hizmet Uygulamalarında Sanatın Önemi.?International Journal of Innovative Research in Education,?3(2), 55-60. Sayar, Ö. Ö. (2005). Sanat ve İnsana Yardım.?Toplum ve Sosyal Hizmet,?16(2), 121-134.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
5
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
1
14
Final Sınavına Hazırlık
5
5
25
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
4
4
16
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
30
30
Sunum (Hazırlık dahil)
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ