Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İletişimin kuramsal ve kavramsal boyutu ile ilgili faktörleri kavrayabilecekler 2) İletişim çatışmalarının dinamiklerini öğrenebilecek ve çözüm yolları üretebilecekler 3) Sözlü, sözsüz iletişim becerileri kazanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu derse ilişkin olarak önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilerin iletişim biliminin temel kavramlarını tanımalarını, iletişim becerilerini geliştirmelerini ve bu becerilerini etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak amacındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İletişimin tanımı ve temel özellikleri
2. Hafta
Dinleme Becerileri
3. Hafta
Kendini İfade Etme Becerileri
4. Hafta
İletişim Kalıpları / TA ve İletişim
5. Hafta
Empati
6. Hafta
Öfke Kontrolü
7. Hafta
İletişim Çatışmaları
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
10. Hafta
İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
11. Hafta
Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
12. Hafta
Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
13. Hafta
Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bush, R.A.B., Folger, J. P. (2013). Arabuluculuk ve getirileri: Dönüşümsel Çatışma Yaklaşımı. (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel. Dana, D. (2000). Conflict resolution. Boston: McGraw Hill. Dökmen, Ü. (2006). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara. Sistem Yayıncılık. Folger, P., J., Poole, S., M., Stutman, K., R.(3013). Çatışma yönetimi: İlişkiler, gruplar, ve kuruluşlar için stratejiler (Çev: Akkoyun, F.). Ankara:Nobel. Kaya, A. (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık. Öğülmüş, S. (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım. Rosenberg, M. B. (2005). We can work it out: Resolving conflicts peacefully and powerfully. CA: PuddleDancer Press. Satir, V. (2001). İnsan Yaratmak. İstanbul. Beyaz Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
14
1
14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
5
5
25
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
4
4
16
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
30
30
Sunum (Hazırlık dahil)
Atolye Çalışması
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Tez
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ