Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Sosyal Hizmet Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLETİŞİM BECERİLERİ SH123 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Selver Dikkol Akçay
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İletişimin kuramsal ve kavramsal boyutu ile ilgili faktörleri kavrayabilecekler
2) İletişim çatışmalarının dinamiklerini öğrenebilecek ve çözüm yolları üretebilecekler
3) Sözlü, sözsüz iletişim becerileri kazanabileceklerdir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu derse ilişkin olarak önerilen ders bulunmamaktadır.
DERS TANIMIBu ders, öğrencilerin iletişim biliminin temel kavramlarını tanımalarını, iletişim becerilerini geliştirmelerini ve bu becerilerini etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak amacındadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İletişimin tanımı ve temel özellikleri
2. Hafta Dinleme Becerileri
3. Hafta Kendini İfade Etme Becerileri
4. Hafta İletişim Kalıpları / TA ve İletişim
5. Hafta Empati
6. Hafta Öfke Kontrolü
7. Hafta İletişim Çatışmaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
10. Hafta İletişim Çatışmalarında Arabuluculuk
11. Hafta Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
12. Hafta Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
13. Hafta Farklı Müracaaatçı Grupları ile İletişim
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBush, R.A.B., Folger, J. P. (2013). Arabuluculuk ve getirileri: Dönüşümsel Çatışma Yaklaşımı. (Çev: Gamze Sart). Ankara:Nobel.
Dana, D. (2000). Conflict resolution. Boston: McGraw Hill.
Dökmen, Ü. (2006). İletişim Çatışmaları ve Empati. Ankara. Sistem Yayıncılık.
Folger, P., J., Poole, S., M., Stutman, K., R.(3013). Çatışma yönetimi: İlişkiler, gruplar, ve kuruluşlar için stratejiler (Çev: Akkoyun, F.). Ankara:Nobel.
Kaya, A. (2010). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
Öğülmüş, S. (2006). Kişilerarası Sorun Çözme Becerileri ve Eğitimi. Ankara. Nobel Yayın Dağıtım.
Rosenberg, M. B. (2005). We can work it out: Resolving conflicts peacefully and powerfully. CA: PuddleDancer Press.
Satir, V. (2001). İnsan Yaratmak. İstanbul. Beyaz Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev130
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık14114
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık5525
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık4416
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler13030
Sunum (Hazırlık dahil)
Atolye Çalışması
Proje
Kısa Sınavlar
Evde Hazırla Uygulaması
Saha/Alan Araştırması
Danışmanla Toplantı
Uygulama
Kitap Sunuşu
Makale Sunuşu
Vaka Çalışması Sunumu
Tez Önerisi Hazırlama
Tez
Makale İnceleme
Tez Araştırması
Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma
Sunuş Hazırlama
Toplam İş Yükü117
Toplam İş Yükü / 303,9
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2  X    
P3  X    
P4  X    
P5     
P6     
P7     
P8     
P9  X    
P10     
P11  X   X   X
P12