DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Mehmet Can Aktan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir iletişim aracı olarak oyunu tanımlayabilecekler 2) Çocuklar için oyunun önemini kavrayabilecekler 3) Çocukta gözlenebilecek ruhsal ve davranışsal sorunları ve bunlara ait nedenleri ifade edebileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu ders öğrencilerin oyunu bir iletişim aracı olarak kullanabilmeleri ve çocuklar ile oyunu profesyonel amaçlarla nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma, Derse İlişkin Genel Bilgilendirme | 2. Hafta | Çocukluk Paradigmaları | 3. Hafta | Oyunun Tarihçesi | 4. Hafta | Oyunun Çocuklar için Önemi ve Oyun Türleri | 5. Hafta | Oyun Teorileri | 6. Hafta | Değişen Oyunlar ve Çocuklar Üzerine Etkileri | 7. Hafta | Çocukların Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Oyun | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Farklı Kültürlerde Oyun | 10. Hafta | Oyun Terapisi | 11. Hafta | Yetişkinlikte Oyun | 12. Hafta | Sınıf İçi Oyun Tasarımları ve Sunumu | 13. Hafta | Sınıf İçi Oyun Tasarımları ve Sunumu | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Şendil, Gül (Ed.) (2020). İnsan Yaşamında Oyunun Yeri. İstanbul: Bilge Kültür Sanat. Öztürk, Aslıhan Burcu (Ed.) (2018). Çocuk ve Oyun Hakkı. Ankara: Nika Yayınevi. Brewer, J.A. (2001). Introduction to Early Childhood Education. Preschool Through Primary Grades, Boston: Allyn and Bacon. Hayes, K.; Creange, R. (2001). Classroom Routines That Really Work for PreK and Kindergarten. Scholastic Inc. New York, USA.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | Final Sınavına Hazırlık | 4 | 4 | 16 | Ders Saati | 14 | 2 | 28 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 3 | 9 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Ödevler | 1 | 5 | 5 | Sunum (Hazırlık dahil) | 1 | 4 | 4 | Proje | | | | Kısa Sınavlar | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 120,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,01 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |