DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Yevgeniya Coşgun
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eleştirel düşünme eğilimlerini olumlu yönde geliştirmiş olacaklar 2) Bilim - sahte bilim arasındaki farkların nasıl belirleneceğini öğrenir ve bu bilgileri ışığında karşılarına çıkan önermeleri sınayabilecekler 3) Bilim ve bilimsel yönteme yönelik olumlu bir tutum geliştirebilecekler 4) Kendi duygu ve düşüncelerini eleştirel düşünme sistematiği içerisinde sunabilecekler 5) Çevresinde olup bitenleri sorgulama becerisi elde edecek ve bu sayede farkındalık düzeyini yükseltebilecekler 6) Günlük hayatta karşılaştığı argümanların varsa tutarsızlıklarını analiz edebilecek yöntemleri bilip uygulayabilecekler 7) Eleştirel düşünme pratiğini günlük hayatında da kullanabileceklerdir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu derse ilişkin olarak önerilen ders bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Bu derste, felsefenin temel alanları ve ana sorunları üzerinde odaklanılmaktadır. Felsefi bilginin özellikleri, felsefi bilgiyi diğer bilgilerden ayıran özellikler, bilgi felsefesi, etik, insan felsefesi, sanat felsefesi; eleştirel düşünce kavramı ve eylemi konusunda farkındalık geliştirme, olay ve olguların eleştirel bir görüşle analiz edilmesi, sentezlenmesi ve sosyal hizmette eleştirel düşüncenin önemi gibi konulara değinilmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Akıl Yürütme ve Bilimsel Düşünme ve eleştirel düşünme | 2. Hafta | Argümanların Tanınması ve Değerlendirilmesi | 3. Hafta | Sahte Bilimsel Argümanların Yapısı | 4. Hafta | Benlik ve Farkındalık | 5. Hafta | Gerçek/Doğru Nedir? | 6. Hafta | Bilme Yöntemleri ve Düşünme | 7. Hafta | Dil, Düşünme ve Mantık | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Düşünme Hataları | 10. Hafta | Tümevarım ve Tümdengelim | 11. Hafta | Kaynak Kullanımı ve Kaynak Güvenirliğinin Sınanması | 12. Hafta | Medya ve Eleştirel Düşünme | 13. Hafta | Eleştirel Düşünme Tabanlı İletişim | 14. Hafta | Eleştirel Düşünme - Psikoloji İlişkisi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ruggiero, V. (2011). Beyond feelings: A guide to critical thinking. Boston: McGraw Hill. Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1,5 | 21 | Final Sınavına Hazırlık | 4 | 4 | 16 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 3 | 3 | 9 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Sunum (Hazırlık dahil) | | | | Proje | | | | Kısa Sınavlar | | | | Evde Hazırla Uygulaması | | | | Saha/Alan Araştırması | | | | Danışmanla Toplantı | | | | Uygulama | | | | Kitap Sunuşu | | | | Makale Sunuşu | | | | Vaka Çalışması Sunumu | | | | Tez Önerisi Hazırlama | | | | Makale İnceleme | | | | Tez Araştırması | | | | Haftalık Makale ve Kaynak Araştırma | | | | Sunuş Hazırlama | | | | Toplam İş Yükü | | | 91,5 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,05 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |