Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Hedef pazarlama bölümlerine ve stratejilerine ait kavramları tanımlar. 2) Geleneksel pazarlama stratejilerinin zayıf ve güçlü yönlerini belirler. 3) İşletme için pazarlama araştırma programları geliştirir. 4) Hedeflenen pazar durumuna göre ve rakiplere karşı pazarlama stratejileri geliştirir ve uygular. 5) Rekreasyonel İşletmelerde halkla ilişkilerin önemini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, rekreasyonda pazarlama ve halka ilişkilere ilişkin temel bilgi ve uygulama deneyimi verir. Hizmet pazarlamasına ilişkin ana esaslar ile halkla ilişkiler uygulamalarının rekreatif organizasyonlara olan yansımalarına odaklanır. Bu bağlamda, pazarlama kavram ve metotlarının incelenmesi, pazarlama karması bileşenleri, etkin pazarlama teknikleri, hizmetlerin pazarlanması, tüketici davranışları ve halkla ilişkiler planlaması gibi süreçleri rekreasyon ve spor endüstrisinden örnekler çerçevesinde inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Pazarlama, Rekreasyon ve Spor Pazarlaması: Temel Kavramlar
2. Hafta
Pazarlama Anlayışında Gelişmeler
3. Hafta
Pazarlama Çevresi
4. Hafta
Pazarlama Çevresi
5. Hafta
Hizmet Kavramı ve Hizmet Pazarlaması
6. Hafta
Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Karması
7. Hafta
1. Ara Sınav
8. Hafta
Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Karması
9. Hafta
Hizmet Pazarlamasında Personel, Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar
10. Hafta
Hizmette Talep ve Kapasite Yönetimi
11. Hafta
Tüketici Davranışı
12. Hafta
Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
13. Hafta
2. Ara Sınav
14. Hafta
Spor Pazarlaması, Pazarlama İletişimi ve Spor
15. Hafta
Öğrenci Sunumları ? Pazarlama ve Halkla İlişkiler Planı
16. Hafta
Öğrenci Sunumları ? Pazarlama ve Halkla İlişkiler Planı
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Gençer, R. T. (2003). Olimpik Pazarlama Programlarının Yarattığı Katkılar Üzerine Bir Değerlendirme. İçöz, O. & Kozak, M. (2002). Turizm Ekonomisi: Turizmin Makro ve Mikro Ekonomik Etkileri. 2.Bası, Turhan Kitapevi, Ankara. Yağcı, Ö. (2003). Turizm Ekonomisi. Detay Yayıncılık, Ankara. Cheverton, P. (2004). Key Marketing Skills: Strategies, Tools & Techniques for Marketing Success. Kogan Page Limited.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
2
40
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
15
15
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ