Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKREASYONDA PAZARLAMA VE HALKLA İLİŞKİLER SBB476 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI4
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Behlül Özdedeoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Hedef pazarlama bölümlerine ve stratejilerine ait kavramları tanımlar.
2) Geleneksel pazarlama stratejilerinin zayıf ve güçlü yönlerini belirler.
3) İşletme için pazarlama araştırma programları geliştirir.
4) Hedeflenen pazar durumuna göre ve rakiplere karşı pazarlama stratejileri geliştirir ve uygular.
5) Rekreasyonel İşletmelerde halkla ilişkilerin önemini anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, rekreasyonda pazarlama ve halka ilişkilere ilişkin temel bilgi ve uygulama deneyimi verir. Hizmet pazarlamasına ilişkin ana esaslar ile halkla ilişkiler uygulamalarının rekreatif organizasyonlara olan yansımalarına odaklanır. Bu bağlamda, pazarlama kavram ve metotlarının incelenmesi, pazarlama karması bileşenleri, etkin pazarlama teknikleri, hizmetlerin pazarlanması, tüketici davranışları ve halkla ilişkiler planlaması gibi süreçleri rekreasyon ve spor endüstrisinden örnekler çerçevesinde inceler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlama, Rekreasyon ve Spor Pazarlaması: Temel Kavramlar
2. Hafta Pazarlama Anlayışında Gelişmeler
3. Hafta Pazarlama Çevresi
4. Hafta Pazarlama Çevresi
5. Hafta Hizmet Kavramı ve Hizmet Pazarlaması
6. Hafta Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Karması
7. Hafta 1. Ara Sınav
8. Hafta Pazarlama Bileşenleri, Pazarlama Karması
9. Hafta Hizmet Pazarlamasında Personel, Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar
10. Hafta Hizmette Talep ve Kapasite Yönetimi
11. Hafta Tüketici Davranışı
12. Hafta Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
13. Hafta 2. Ara Sınav
14. Hafta Spor Pazarlaması, Pazarlama İletişimi ve Spor
15. Hafta Öğrenci Sunumları ? Pazarlama ve Halkla İlişkiler Planı
16. Hafta Öğrenci Sunumları ? Pazarlama ve Halkla İlişkiler Planı
17. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGençer, R. T. (2003). Olimpik Pazarlama Programlarının Yarattığı Katkılar Üzerine Bir Değerlendirme.
İçöz, O. & Kozak, M. (2002). Turizm Ekonomisi: Turizmin Makro ve Mikro Ekonomik Etkileri. 2.Bası, Turhan Kitapevi, Ankara.
Yağcı, Ö. (2003). Turizm Ekonomisi. Detay Yayıncılık, Ankara.
Cheverton, P. (2004). Key Marketing Skills: Strategies, Tools & Techniques for Marketing Success. Kogan Page Limited.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav240
Proje130
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi11515
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21530
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3      X   X   X
P4      X   X   X
P5      X   X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8         
P9        X   X
P10          X
P11         
P12