Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SU SPORLARI UYGULAMASI SBB470 - 2 + 2 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin kavram ve teknik bilgileri kazanır.
2) Yelkencilik ve rüzgar sörfü branşlarındaki temel hareket becerilerini anlar ve uygular.
3) Temel su sporları eğitimlerine katılan birey ve gruplara yönelik monitörlük ve liderlik bilgilerini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( SBB461)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri bilir, Tekne ve yelkene olan hidrodinamik ve aerodinamik etkiler, değişik hava şartlarında seyir, yarışma teknikleri öğrenir, Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri
2. Hafta Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri
3. Hafta Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri
4. Hafta Tekne ve yelkene olan hidrodinamik ve aerodinamik etkiler, değişik hava şartlarında seyir, yarışma teknikleri
5. Hafta Tekne ve yelkene olan hidrodinamik ve aerodinamik etkiler, değişik hava şartlarında seyir, yarışma teknikleri
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamaları
8. Hafta Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamaları
9. Hafta Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamaları
10. Hafta Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
11. Hafta Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
12. Hafta Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
13. Hafta Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
14. Hafta Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarla, M. (1989). Optimist (2. Baskı). Spor Eğitim Daire Başkanlığı. Ankara.
Karacehennem, M. (1999). Yarış Yelkenciliği. Ercan Matbaası. Ankara.
Uygan, M.(1989). Temel Yelkencilik. Özkan Matbaacılık Sanayi. Ankara.
Yıldıral, E. (1996). Yeniden Yapılanma. Birinci Yelken Şurası.
Winner, K. (1995) Windsurfing, Champaign, Human Kinetics Publishers
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X