Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin kavram ve teknik bilgileri kazanır. 2) Yelkencilik ve rüzgar sörfü branşlarındaki temel hareket becerilerini anlar ve uygular. 3) Temel su sporları eğitimlerine katılan birey ve gruplara yönelik monitörlük ve liderlik bilgilerini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SBB461)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler, Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri bilir, Tekne ve yelkene olan hidrodinamik ve aerodinamik etkiler, değişik hava şartlarında seyir, yarışma teknikleri öğrenir, Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamalar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri
2. Hafta
Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri
3. Hafta
Yelkencilik ve rüzgar sörfüne ilişkin yarışma sınıfı donanım ve özellikleri
4. Hafta
Tekne ve yelkene olan hidrodinamik ve aerodinamik etkiler, değişik hava şartlarında seyir, yarışma teknikleri
5. Hafta
Tekne ve yelkene olan hidrodinamik ve aerodinamik etkiler, değişik hava şartlarında seyir, yarışma teknikleri
6. Hafta
Ara Sınav
7. Hafta
Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamaları
8. Hafta
Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamaları
9. Hafta
Temel yarışma kuralları ve rota hazırlığı, denizde güvenlik ve kurtarma teknikleri, ileri yelkencilik teknik uygulamaları
10. Hafta
Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
11. Hafta
Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
12. Hafta
Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
13. Hafta
Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
14. Hafta
Birey ve gruba yönelik öğretim yaklaşımları ve yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Barla, M. (1989). Optimist (2. Baskı). Spor Eğitim Daire Başkanlığı. Ankara. Karacehennem, M. (1999). Yarış Yelkenciliği. Ercan Matbaası. Ankara. Uygan, M.(1989). Temel Yelkencilik. Özkan Matbaacılık Sanayi. Ankara. Yıldıral, E. (1996). Yeniden Yapılanma. Birinci Yelken Şurası. Winner, K. (1995) Windsurfing, Champaign, Human Kinetics Publishers
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ