Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Doğa sporları etkinliklerini koordine edebilecek bir liderin sahip olması gereken bilgi, beceri ve teknik konuları tanımlar ve uygular. 2) Kaya, kar ve buz karışık tırmanış becerilerini geliştirir. 3) Kazanılan bilgi birikimini uygulamaya yansıtmak üzere temel doğa sporları dersi alan gruplara yönelik kamp uygulaması planlayarak gerçekleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( SBB459)
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin sonunda öğrenciler, Spor bilimlerinin multidisipliner konuları içerisinde bir açık alan rekreasyonel etkinliği olan dağcılık sporuna yönelik bireysel performans ve örgütlenme çalışmalarını kuramsal temellere dayalı olarak inceler ve alana özel bilgi birikimini arttırılmasını sağlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Türkiye ve Dünya'daki dağcılık etkinlik alanlarının incelenmesi,
2. Hafta
Ulusal ve uluslararası örgütlenme çalışma ve politikaları,
3. Hafta
Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden antrenman ilkeleri
4. Hafta
Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden egzersiz fizyoloji değişkenleri,
5. Hafta
Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden psiko-sosyal faktörler
6. Hafta
Dağcılık sporcularının sağlığına ilişkin konuların incelenmesi
7. Hafta
Dağcılıkta beslenme ilkeleri ve sıvı alımı,
8. Hafta
Doğada arama ve kurtarma temelleri ve kullanılan teknikler
9. Hafta
Doğada arama ve kurtarma uygulamaları, ve uluslararası dağcılık örgütlenmeleri, Ulusal ve uluslararası eğitmenlik çalışmalarının incelenmesi
10. Hafta
Ara Sınav
11. Hafta
Kazanılan bilgi ve deneyimler doğrultusunda temel doğa sporları dersi ve rekreasyonel amaçlı etkinlik planlaması yapılması
12. Hafta
Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
13. Hafta
Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
14. Hafta
Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Anonymous. (1989).Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara:Dağcılık Federasyonu Yayını. Crocket, K. (1990). Climbing: Terms & Techniques. England: Thorsons Publishing Group. Fyffe, A. And Peter, I. (1990). The Handbook of Climbing. London: Penguin Group. Johnston, T. (1995) Rock Climbing Basics, Stackpole Books Comp. Graydon, D. (1992). Mountaineering. Canada: Douglas & Mc Intyre Ltd. Long,J. (1989). How To Rock Climb!. Colorado:Chock Stone Press. Peters, E. (Ed.). (1992). Mountaineering The Freedom of The Hills. Seattle:The Mountaineers. Sturm, G. ve F.Zinti. (1986). Kaya Tırmanma Teknikleri. (Çv.L.O.Çıkıgil). Ankara:Anadolu Dağcılar Birliği Yayını
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
60
60
Ders Saati
14
4
56
Ara Sınava Hazırlık
2
40
80
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
8
1
8
Toplam İş Yükü
210
Toplam İş Yükü / 30
7
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ