Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DOĞA SPORLARI UYGULAMASI SBB468 - 2 + 2 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Doğa sporları etkinliklerini koordine edebilecek bir liderin sahip olması gereken bilgi, beceri ve teknik konuları tanımlar ve uygular.
2) Kaya, kar ve buz karışık tırmanış becerilerini geliştirir.
3) Kazanılan bilgi birikimini uygulamaya yansıtmak üzere temel doğa sporları dersi alan gruplara yönelik kamp uygulaması planlayarak gerçekleştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( SBB459)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin sonunda öğrenciler, Spor bilimlerinin multidisipliner konuları içerisinde bir açık alan rekreasyonel etkinliği olan dağcılık sporuna yönelik bireysel performans ve örgütlenme çalışmalarını kuramsal temellere dayalı olarak inceler ve alana özel bilgi birikimini arttırılmasını sağlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Türkiye ve Dünya'daki dağcılık etkinlik alanlarının incelenmesi,
2. Hafta Ulusal ve uluslararası örgütlenme çalışma ve politikaları,
3. Hafta Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden antrenman ilkeleri
4. Hafta Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden egzersiz fizyoloji değişkenleri,
5. Hafta Dağcılıktaki branşlara yönelik bireysel performansa etki eden psiko-sosyal faktörler
6. Hafta Dağcılık sporcularının sağlığına ilişkin konuların incelenmesi
7. Hafta Dağcılıkta beslenme ilkeleri ve sıvı alımı,
8. Hafta Doğada arama ve kurtarma temelleri ve kullanılan teknikler
9. Hafta Doğada arama ve kurtarma uygulamaları, ve uluslararası dağcılık örgütlenmeleri, Ulusal ve uluslararası eğitmenlik çalışmalarının incelenmesi
10. Hafta Ara Sınav
11. Hafta Kazanılan bilgi ve deneyimler doğrultusunda temel doğa sporları dersi ve rekreasyonel amaçlı etkinlik planlaması yapılması
12. Hafta Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
13. Hafta Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
14. Hafta Yapılan etkinlik planlamasının gerçekleştirilmesi ve liderlik uygulamaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAnonymous. (1989).Dağcılıkta Kullanılan Düğümler. Ankara:Dağcılık Federasyonu Yayını.
Crocket, K. (1990). Climbing: Terms & Techniques. England: Thorsons Publishing Group.
Fyffe, A. And Peter, I. (1990). The Handbook of Climbing. London: Penguin Group.
Johnston, T. (1995) Rock Climbing Basics, Stackpole Books Comp.
Graydon, D. (1992). Mountaineering. Canada: Douglas & Mc Intyre Ltd.
Long,J. (1989). How To Rock Climb!. Colorado:Chock Stone Press.
Peters, E. (Ed.). (1992). Mountaineering The Freedom of The Hills. Seattle:The Mountaineers.
Sturm, G. ve F.Zinti. (1986). Kaya Tırmanma Teknikleri. (Çv.L.O.Çıkıgil). Ankara:Anadolu Dağcılar Birliği Yayını
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİEğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık24080
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler818
Toplam İş Yükü210
Toplam İş Yükü / 307
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X   X
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7     
P8  X   X   X
P9  X   X   X
P10  X   X   X
P11  X   X   X
P12  X   X   X