Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ATLETİZM UZMANLIĞI SBB441 - 2 + 2 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Atletizmde kısa ve uzun mesafe koşularında teknik ve taktik öğretimini öğrenir.
2) Atletizmde atma ve atlama branşlarında teknik ve taktik öğretimini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIVar( SBB132)
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMITanım, tarihçe, sınıflandırma, sürat, orta ve uzun mesafe koşular, bayrak koşuları, yürüyüşler, atmalar, atlamalar, dekatlon-heplatlon ve kuralları içerir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Atletizmde Kısa Mesafe Koşularında Teknik Öğretimi
2. Hafta Atletizmde Uzun Mesafe Koşularında Teknik Öğretimi
3. Hafta Atletizmde Atma Branşlarında Teknik Öğretimi
4. Hafta Atletizmde Atlama Branşlarında Teknik Öğretimi
5. Hafta Atletizmde Bayrak Koşularında Teknik Öğretimi
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Atletizmde Uzun Mesafe Koşularında Taktik Öğretimi
8. Hafta Atletizmde Atma Branşlarında Taktik Öğretimi
9. Hafta Atletizmde Atlama Branşlarında Taktik Öğretimi
10. Hafta Atletizmde Bayrak Koşularında Taktik Öğretimi
11. Hafta Atletizmde Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
12. Hafta Antrenörlük Uygulama
13. Hafta Antrenörlük Uygulama
14. Hafta Antrenörlük Uygulama
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAlford, J.W., (1983) . Running. The IAAF Symposium on Middle and Long Distance Events. London.
Alford, J.W., Dick F.W., (1985) . The Jumps. Birmingham.
Arnold, M., (1985) . Hurdling. Surrey: BAAB/AAA Publication Sales Centre.
Ballesteros, J.M., Alvarez J., (1997) . Atletizm Temel Antrenörlük Bilgileri. Çeviren: G. Güngör. Ankara: Bağırgan Yayımevi.
Carr, G.A. (1991) . Fundamentals of Track and Field. Illinois: Leisure Press.
Dintiman, G.B., Ward R.D., Tellez T., (1997) . Sports Speed. II. Edition. Illinois: Human Kinetics.
İşler, M., (1985) . Okullarda Atletizm, İstanbul: Eğitim Basımevi.
Martin, D.E., Coe P.N., (1991) . Training Distance Runners. Champaign: Human Kinetics.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık21020
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler7428
Toplam İş Yükü211
Toplam İş Yükü / 307,03
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X   X
P2  X   X
P3  X   X
P4  X   X
P5   
P6   
P7   
P8  X   X
P9   
P10   
P11   
P12  X   X