DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Altıncı Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor Sinem Hazır Aytar
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Fiziksel uygunluk programı geliştirme ve planlama ilkelerini bilir ve anlar. 2) Aerobik uygunluk programlama prensiplerini anlar ve uygular. 3) Kuvvet ve kassal dayanıklılık programlama prensiplerini anlar ve uygular. 4) Esneklik programlama prensiplerini anlar ve uygular. 5) Çocuklarda egzersiz programlama prensiplerini anlar ve uygular 6) Yaşlılarda egzersiz programlama prensiplerini anlar ve uygular 7) Fiziksel uygunluk değerlendirmek için kullanılan testleri yorumlar ve yönlendirir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Fiziksel uygunluk programı geliştirme ve planlama ilkeleri, egzersiz reçetesi hazırlama ve fiziksel
uygunluk programını bireyselleştirmek için izlenecek yollar içermektedir. Ayrıca biomotor
yeteneklerin geliştirilmesinde kullanılan antrenman yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanmasını da
içermektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş ve Egzersiz Programlama Teknikleri | 2. Hafta | Esneklik Geliştirme ve Programlama (Statik, PNF) | 3. Hafta | Esneklik Geliştirme Yöntemleri (Statik, PNF) | 4. Hafta | Esneklik Geliştirme Yöntemleri (Grup 1) | 5. Hafta | Kuvvet Geliştirme ve Programlama (D-403) | 6. Hafta | Kuvvet Geliştirme Yöntemleri (M. Kuvvet) | 7. Hafta | Kuvvet Geliştirme Yöntemleri (Pliometrik Ant+ Dairesel Ant) | 8. Hafta | Kuvvet Geliştirme Yöntemleri (Core Antrenman) | 9. Hafta | Ara Sınav | 10. Hafta | Dayanıklılık Geliştirme ve Programlama | 11. Hafta | Dayanıklılık Geliştirme Yöntemleri (Yaygın ve Yoğun Int.) | 12. Hafta | Dayanıklılık Geliştirme Yöntemleri (Takım sporları) | 13. Hafta | Çocuklar ve Yaşlılarda Egzersiz Programlama | 14. Hafta | Sürat Geliştirme ve Programlama, Sürat Geliştirme yöntemleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Mc Murray, R. G. (1999). Concepts in Fitness Programming. CRC Press. Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign, IL: Human Kinetics Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G. (2007) Antrenman ve Müsabaka. Ladin Matbaası, Antalya. Özer, K. (2001). Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara Zorba, E. (1999). Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 1 | 20 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 1 | 6 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 15 | 30 | Laboratuvar | 6 | 2 | 12 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 170 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,66 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |