Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FİZİKSEL UYGUNLUK PROGRAMI GELİŞTİRME VE PLANLAMA İLKELERİ SBB384 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Sinem Hazır Aytar
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Fiziksel uygunluk programı geliştirme ve planlama ilkelerini bilir ve anlar.
2) Aerobik uygunluk programlama prensiplerini anlar ve uygular.
3) Kuvvet ve kassal dayanıklılık programlama prensiplerini anlar ve uygular.
4) Esneklik programlama prensiplerini anlar ve uygular.
5) Çocuklarda egzersiz programlama prensiplerini anlar ve uygular
6) Yaşlılarda egzersiz programlama prensiplerini anlar ve uygular
7) Fiziksel uygunluk değerlendirmek için kullanılan testleri yorumlar ve yönlendirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFiziksel uygunluk programı geliştirme ve planlama ilkeleri, egzersiz reçetesi hazırlama ve fiziksel uygunluk programını bireyselleştirmek için izlenecek yollar içermektedir. Ayrıca biomotor yeteneklerin geliştirilmesinde kullanılan antrenman yöntemlerinin öğrenilmesi ve uygulanmasını da içermektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş ve Egzersiz Programlama Teknikleri
2. Hafta Esneklik Geliştirme ve Programlama (Statik, PNF)
3. Hafta Esneklik Geliştirme Yöntemleri (Statik, PNF)
4. Hafta Esneklik Geliştirme Yöntemleri (Grup 1)
5. Hafta Kuvvet Geliştirme ve Programlama (D-403)
6. Hafta Kuvvet Geliştirme Yöntemleri (M. Kuvvet)
7. Hafta Kuvvet Geliştirme Yöntemleri (Pliometrik Ant+ Dairesel Ant)
8. Hafta Kuvvet Geliştirme Yöntemleri (Core Antrenman)
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Dayanıklılık Geliştirme ve Programlama
11. Hafta Dayanıklılık Geliştirme Yöntemleri (Yaygın ve Yoğun Int.)
12. Hafta Dayanıklılık Geliştirme Yöntemleri (Takım sporları)
13. Hafta Çocuklar ve Yaşlılarda Egzersiz Programlama
14. Hafta Sürat Geliştirme ve Programlama, Sürat Geliştirme yöntemleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMc Murray, R. G. (1999). Concepts in Fitness Programming. CRC Press.
Heyward, V. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Presciption. Champaign, IL: Human Kinetics
Muratlı, S., Kalyoncu, O. ve Şahin, G. (2007) Antrenman ve Müsabaka. Ladin Matbaası, Antalya.
Özer, K. (2001). Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
Zorba, E. (1999). Fiziksel Uygunluk. Ankara. GSGM

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Deney,Eğitim-Uygulama,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi616
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık21530
Laboratuvar6212
Final Sınavı122
Ödevler
Toplam İş Yükü170
Toplam İş Yükü / 305,66
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7
P1  X   X   X   X   X   X   X
P2             
P3             
P4          X   X   X
P5             
P6             
P7             
P8          X   X   X
P9             
P10             
P11             
P12