Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
REKREASYONDA PROGRAM GELİŞTİRME VE PLANLAMA SBB382 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Funda Akcan Amca
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Etkinlik yönetimi, dizaynı, planlaması ve analizi ile ilgili süreç ve prensiplerin önemini kavrar.
2) Etkinlik planlamanın yasal yönlerini ve prosedürlerini bilir.
3) Risk yönetimi planlarını geliştirebilir ve uygular.
4) Rekreasyon etkinliklerinde aktif rol alır ve uygular.
5) Etkinlik planlamasının adımlarını ve prosedürlerini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIRekreasyon programlarının planlanması, organize edilmesini içeren metot ve yöntemler. Rekreasyon programlarında ihtiyaç belirlenmesi, program yapısı, geliştirilmesi ve boş zaman etkinlik programlarını uygulamaya aktarılması.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Organizasyon ve Rekreatif Organizasyonlar
2. Hafta Organizasyon ve Rekreatif Organizasyonlar
3. Hafta Organizasyon ve Rekreatif Organizasyonlar
4. Hafta Organizasyon Yönetimi
5. Hafta Organizasyon Yönetimi
6. Hafta Ara Sınav
7. Hafta Planlama
8. Hafta Planlama
9. Hafta Planlama
10. Hafta Planların Uygulanması
11. Hafta Planların Uygulanması
12. Hafta Etkinlik Organizasyonu
13. Hafta Etkinlik Organizasyonu
14. Hafta Etkinlik Organizasyonu
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBalcı, V. (1999). Spor Etkinliklerinin Planlanması ve Yönetimi. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
Cankalp, M. (2002). Sporda Yönetim ve Organizasyon. Nobel Yayınevi, Ankara.
Cooper, C. P. & Lockwood, A. (1994). Progress in tourism, recreation and hospitality management. John Wiley & Sons, New York.
Cordes, K. A. & Ibrahim, H. M. (1999). Applications in recreation & leisure : for today and the future. Boston.
Gökdeniz, A. & Dinç, Y. (2003). Boş Zaman & Rekreasyon Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Toplam(%)20
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)20
Finalin Başarıya Oranı(%)80
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10660
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21020
Toplam İş Yükü156
Toplam İş Yükü / 305,2
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X  
P2      X   X  
P3      X   X  
P4      X   X  
P5  X   X      
P6      X   X  
P7  X   X   X   X  
P8         
P9         
P10         
P11         
P12