DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sanayi ve yerel yönetimlerde rekreasyonel hizmetlerin önemini anlar ve açıklar. 2) Sanayi ve yerel yönetimlerde rekreasyonel hizmetlerle ilgili sorunları anlar ve çözümler üretir. 3) Sanayi ve yerel yönetimlerde rekreasyonel hizmetlerle ilgili planlamalar yapar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Sanayi ve yerel yönetimlere ait alanlarda rekreasyon hizmetlerinin yönetimi ve idaresi ile ilgili
sorunlar ve konular. Bu alanlarda boş zaman hizmetleri ulaştırma sistemlerinin geliştirilmesi ve
analizi, kullanılabilecek alternatif kaynak, program ve hizmetlerin belirlenmesi. Farklı teorik
açılardan bakışlar ve rekreasyon uygulayıcılarına sanayi ve yerel yönetimlerde rekreasyon
hizmetlerinin sunulmasını kolaylaştıracak metotların belirlenmesi ve analizi. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Temel kavramlar ve tanımlar | 2. Hafta | Rekreasyon ihtiyacı ve eğitimi | 3. Hafta | Sanayi sektörü ve özellikleri | 4. Hafta | Yerel yönetimler ve özellikleri | 5. Hafta | Gönüllü organizasyonlar ve rekreasyon | 6. Hafta | Yerel yönetimlerde rekreasyon hizmetlerinin sunumu | 7. Hafta | Ara Sınav | 8. Hafta | Rekreatif hizmetler ve sanayi | 9. Hafta | Talep belirlemesi | 10. Hafta | Maaliyet analizinin belirlenmesi ve önemi | 11. Hafta | Alternatif kaynak ve programların belirlenmesi | 12. Hafta | Alan uygulaması | 13. Hafta | Alan uygulaması | 14. Hafta | Alan uygulaması |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Hjelte, G. & Shivers, J. S. (1963). Public Administration of Park and Recreational Services. The Macmillan Company, New York Collier-Macmillian Limited, London. Howe, C. Z., & Carpenter, G. M. (1985). Programming Leisure Experiences. Prentice-Hall, Inc. New Jersey. Piagram, J. (1983). Outdoor Recreation and Resource Management. St. Martin's Press, New York. Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. 5th Edition, Routledge, Taylor and Francis Group, London and Newyork.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Proje | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 2 | 15 | 30 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 2 | 7 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 121 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |