Anasayfa  »  Sağlık Bilimleri Fakültesi »  Spor Bilimleri Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GRUP DİNAMİĞİ VE LİDERLİK SBB369 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Funda Akcan Amca
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Spordaki liderlik kuramlarını öğrenir.
2) Grup dinamiğini oluşturan süreçleri ve özellikleri öğrenir.
3) Grup dinamiğini oluşturma yöntemlerini öğrenir ve uygular.
4) Değişik servislerde farklı yaş grubunda bireylere hizmet verebilecek etkili liderlik tekniklerini, becerilerini ve stratejilerini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMILiderlik kuramları, grup dinamiğinin yapısı, oluşturan süreçler ve temel kavramlar, özellikler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Grup Nedir?
2. Hafta Grup Süreçleri
3. Hafta Liderlik Teorileri ve Stilleri
4. Hafta Liderlik Teorileri ve Stilleri
5. Hafta Ara Sınav I
6. Hafta Grup Dinamiği
7. Hafta Grup Dinamiği Oluşturma Stratejileri
8. Hafta Grup Dinamiği Oluşturma Stratejileri
9. Hafta Grup Dinamiği ve Sportif Performans
10. Hafta Ara Sınav II
11. Hafta Kişisel gelişim için bir grup yaşantısı geçirme
12. Hafta Kişisel gelişim için bir grup yaşantısı geçirme
13. Hafta Grup Yönetme Deneyimi
14. Hafta Grup Yönetme Deneyimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCarron, A. V., & Hausenblas, H. A. (1998). Group dynamics in sport. (2nd ed.). Morgantown, WV: Fitness Information Technology.
Etzel, E. F., Ferrante, A. P., & Pinkney, J.W. (1997). Counseling college student-athletes: Issues and interventions. (2nd ed.). Morgantown, WV: Fitness Information Technology.
Janssen, J. (1999). Championship team building: What every coach needs to know to build a motivated, committed and cohesive team. Tucson, AZ: Winning the Mental game.
Paskevich, D. M., Estabrooks, P. A., Brawley, L. R., & Carron, A. V. (2001). Group cohesion in sport and exercise. In R. N. Singer, H. Hausenblas, & C. Janelle (Eds.). Handbook of sport psychology. (pp. 472-496). New York: John Wiley & Sons.
Singer, R.N., Hausenblas, H. A., & Janelle, C. M. (2001). Handbook of sport psychology. (2nd ed.). New York: John Wiley & Sons.
Smoll, F. L., & Smith, R. E. (2002). Children and youth in sport: A biopsychological perspective. (2nd ed.). Dubuque, IA: Brown & Benchmark.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Proje110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav224
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık21530
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler2714
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1    X    
P2    X    
P3    X    
P4    X    
P5  X      
P6    X    
P7    X    
P8       
P9      X  
P10  X      
P11  X      
P12  X