Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Spordaki liderlik kuramlarını öğrenir. 2) Grup dinamiğini oluşturan süreçleri ve özellikleri öğrenir. 3) Grup dinamiğini oluşturma yöntemlerini öğrenir ve uygular. 4) Değişik servislerde farklı yaş grubunda bireylere hizmet verebilecek etkili liderlik tekniklerini, becerilerini ve stratejilerini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Liderlik kuramları, grup dinamiğinin yapısı, oluşturan süreçler ve temel kavramlar, özellikler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Grup Nedir?
2. Hafta
Grup Süreçleri
3. Hafta
Liderlik Teorileri ve Stilleri
4. Hafta
Liderlik Teorileri ve Stilleri
5. Hafta
Ara Sınav I
6. Hafta
Grup Dinamiği
7. Hafta
Grup Dinamiği Oluşturma Stratejileri
8. Hafta
Grup Dinamiği Oluşturma Stratejileri
9. Hafta
Grup Dinamiği ve Sportif Performans
10. Hafta
Ara Sınav II
11. Hafta
Kişisel gelişim için bir grup yaşantısı geçirme
12. Hafta
Kişisel gelişim için bir grup yaşantısı geçirme
13. Hafta
Grup Yönetme Deneyimi
14. Hafta
Grup Yönetme Deneyimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Carron, A. V., & Hausenblas, H. A. (1998). Group dynamics in sport. (2nd ed.). Morgantown, WV: Fitness Information Technology. Etzel, E. F., Ferrante, A. P., & Pinkney, J.W. (1997). Counseling college student-athletes: Issues and interventions. (2nd ed.). Morgantown, WV: Fitness Information Technology. Janssen, J. (1999). Championship team building: What every coach needs to know to build a motivated, committed and cohesive team. Tucson, AZ: Winning the Mental game. Paskevich, D. M., Estabrooks, P. A., Brawley, L. R., & Carron, A. V. (2001). Group cohesion in sport and exercise. In R. N. Singer, H. Hausenblas, & C. Janelle (Eds.). Handbook of sport psychology. (pp. 472-496). New York: John Wiley & Sons. Singer, R.N., Hausenblas, H. A., & Janelle, C. M. (2001). Handbook of sport psychology. (2nd ed.). New York: John Wiley & Sons. Smoll, F. L., & Smith, R. E. (2002). Children and youth in sport: A biopsychological perspective. (2nd ed.). Dubuque, IA: Brown & Benchmark.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Proje
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
2
2
4
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
15
30
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
2
7
14
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30
4,03
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ